Search
Asset 2

ورشکستگی یک شرکت صرافی ارزهای دیجیتال، یکی از بزرگترین حامیان مالی دموکرات‌ها در آمریکا

(Michael M. Santiago/Getty Images)
(Michael M. Santiago/Getty Images)

صرافی اف‌تی‌اکس که نوعی صرافی ارزهای دیجیتال است هفته گذشته به طور ناگهانی اعلام ورشکستگی کرد. حداقل یک‌میلیارد دلار از سرمایه مشتریان ناپدید شد و حدود یک‌میلیون سرمایه‌گذار تحت تأثیر این ورشکستگی قرار گرفتند.

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه مقاله‌ای منتشر کرد، در مورد اینکه چگونه غول ارزهای دیجیتال، سام بنکمن‌فرید، سعی می‌کرد حزب دموکرات در واشنگتن را تحت نفوذ خود قرار دهد.

بنا برگزارش وال استریت ژورنال رویکرد بنکمن‌فرید، تبدیل شدن به یک سلبریتی و سخنگوی صنعت ارزهای دیجیتال، از طریق حمایت از اهداف چپ‌گرایانه و خرج کردن پول‌ بوده است.

سال گذشته، اف‌تی‌‌اکس متعهد شد که پلتفرم معاملاتی خود را به‌منظور دستیابی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن، به‌اصطلاح «کربن خنثی» کند و متعهد شد میلیون‌ها دلار برای اقداماتی در حمایت از تغییرات اقلیمی هزینه کند.

او همچنین به سازمان‌های رسانه‌های ترقی‌خواه یا پروگرسیو مانند ProPublica، Vox و The Intercept کمک مالی کرده است.

بنکمن‌فرید پس از جورج سوروس، دومین کمک کننده بزرگ به حزب دموکرات در این دوره از انتخابات بود. از حدود ۴۰ میلیون دلار کمک مالی سیاسی او، ۹۰ درصدش به دموکرات‌ها اختصاص داده شد.

در ماه سپتامبر او در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی گفت که هدفش «حمایت از کارمندان بزرگ دولتی» است، که به دموکرات‌ها اشاره می‌کند.

وی همچنین گفت که برای کمک به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ قصد دارد تا یک‌میلیارد دلار هزینه کند.

قابل توجه است که کمک‌های شخصی بنکمن‌فرید عمدتاً به دموکرات‌ها تعلق گرفته است. برای تصویب قوانین ارزهای دیجیتال، دموکراتها می‌توانند نقشی حیاتی ایفا کنند.

با فروپاشی صرافی اف‌تی‌اکس، بحران کلی صنعت ارزهای دیجیتال گسترش بیشتری یافته است. یکی از وام‌دهندگان ارزهای دیجیتال به نام بلاک‌فای، برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورد و آنها فعالیت‌هایشان در پلتفرم خود را در هفته گذشته محدود کردند، چراکه عدم اطمینان ایجاد شده توسط اف‌تی‌اکس مانع از این شد تا این شرکت بتواند به کار عادی خود ادامه دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال، افراد آشنا به این موضوع گفتند که بلاک‌فای اکنون قصد دارد برخی از کارمندان خود را اخراج کند و در حال آماده شدن برای ورشکستگی احتمالی است.

لری سامرز، وزیر سابق خزانه‌داری ایالات متحده، سقوط اف‌تی‌اکس را به تقلب مالی تشبیه کرد و گفت: «انفجار عظیمی از ثروت است که هیچ‌کسی نمی‌داند از کجا آمده است.»

ورشکستگی اف‌تی‌اکس سایر شرکت‌های فعالی در این زمینه را نیز متاثر کرده است و حتی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال به نام بایننس نیز از این امر مستثنی نیست. ورشکستگی اف‌تی‌اکس همچنین اعتماد مشتریان به بایننس را کاهش داده است.

وال استریت ژورنال می‌گوید که درس مهمی که می‌توان از شکست اف‌تی‌اکس آموخت این است که همه ارزهای دیجیتال در اکوسیستمی عمیقاً به‌هم‌مرتبط قرار دارند. در این اکوسستیم، تولید دارایی هیچ تناظری با سرمایه در دنیای واقعی ندارد.

مطالب دیگر:

انتقاد شی‌ جین‌پینگ از  ترودو در طی گفتگوی‌شان در حاشیه اجلاس گروه۲۰

ایلان ماسک به کارمندان توییتر اولتیماتوم داد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی