
در پی اعتصاب پزشکان هندی در ایالت «اوتارپرادش» در طول ۷۲ ساعت گذشته، ۲۵ بیمار در بیمارستان «ال.ال.آر» جان خود را از دست دادند.
این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که در پی درگیری درگیری پزشکان با یک عضو حزب حاکم «سما جوادی»، نیروهای پلیس به پزشکان و دانشجویان دانشکدهی پزشکی شهر «کانپور» حملهور شدند.
در اثرفقدان مراقبتهای پزشکی، اکثر بیماران بیمارستان ال.ال.آر ایالت اوتارپرادش را ترک کردند، در حالیکه بسیاری از آنها نیاز شدید به مراقبتهای پزشکی داشتند.
هماکنون هزاران دانشجوی پزشکی این ایالت در اعتصاب بهسر میبرند. پزشکان ارشد بیمارستانهای خصوصی و استادان دانشگاهها نیز از آنان حمایت میکنند و پرستاران نیز به این اعتصاب ملحق شدهاند.
آنها خواهان مجازات عضو حزب حاکم سما جوادی و رئیس پلیس این ایالت هستند.
«اکلیس یاداو»، سروزیر ایالت اوتارپرادش دستور داده که در خصوص این حادثه تحقیقاتی صورت گیرد.
اپکتایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر میشود.











