رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی از احتمال قطعی روزانه برق در بخشهای خانگی، تجاری و اداری در تابستان امسال خبر داد.
آرش نجفی روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت در گفتوگو با ایلنا، گفت: «سال گذشته هر هفته ۳ تا ۴ روز خاموشی ۲ ساعته داشتیم احتمالا امسال ممکن است فراتر برود و به نظر میرسد به طور مستمر روزانه ۲ ساعت قطعی برق خانگی، تجاری و اداری داشته باشیم و البته بخش صنعت هم همواره در اولویت قطعی ها خواهد بود.»
او افزود که به دلیل آسیبدیدن برخی پتروشیمیها در جریان جنگ و اتصال آنها به شبکه سراسری برق، حدود هزار مگاوات برق پایدار باید بهطور ۲۴ ساعته به این واحدها اختصاص داده شود.
نجفی در ادامه بیان کرد که با توجه به این شرایط، بخش قابل توجهی از برق تولیدی نیروگاههای تجدیدپذیر به تأمین نیاز پتروشیمیها اختصاص خواهد یافت.
در همین راستا، اسماعیل سقاب اصفهانی، رئیس سازمان بهینهسازی انرژی گفته است: «واقع بینانه که نگاه کنیم آسیبهایی به زیرساختهای کشور وارد شده و در کنار تلاش مسئولان چارهای جز صرفهجویی در یکونیم تا دو سال آینده نداریم.»
این در حالی است که پیش از جنگ ۱۲ روزه و جنگ اخیر نیز ایران با بحران کمبود برق و قطعیهای مکرر مواجه بوده است.
مسعود پزشکیان، رئیس دولت جمهوری اسلامی، روز گذشته و همزمان با افزایش دمای هوا در ایران خواستار دخالت «مساجد و پایگاههای بسیج» برای بررسی «میزان مصرف کولرهای آبی» شده بود.















