رسانههای داخلی ایران گزارش دادند غلامحسین غیبپرور، جانشین فرمانده کل سپاه در «قرارگاه امنیتی امام علی» یکی از نهادهای سرکوب جمهوری اسلامی، به دلیل عوارض شیمیایی ناشی از حضور در جنگ ایران و عراق جان خود را از دست داد.
این رسانهها مشخص نکردهاند که او در چه روزی درگذشت.
براساس گزارشها قرار است پیکر او، روز یکشنبه ۲۹ تیر در «گلزار شهدا» در شیراز به خاک سپرده شود.
درگذشت این مقام سابق سپاه و بسیج با واکنشهای مختلفی در شبکههای اجتماعی همراه بوده است. برخی منابع خبری با بیان اینکه او همواره در رسانهها حضور داشت و تاکنون هیچ اشارهای به عوارض شیمیایی ناشی از جنگ ایران و عراق نشده بود، درباره دلیل واقعی مرگ غیبپرور تردیدهایی را مطرح کردهاند.
همچنین برخی کاربران شبکههای اجتماعی نیز او را یکی از مسئولان سرکوب اعتراضات مردمی در سالهای گذشته دانستهاند.
غلامحسین غیبپرور در شهریور سال ۱۳۹۸ به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در «قرارگاه امنیتی امام علی» منصوب شد. دو ماه بعد از انتصاب غیبپرور، اعتراضات به گرانی در آبان ۹۸ شکل گرفت.
براساس گزارشها، گردانهای امام علی تحت فرماندهی غیبپرور در سرکوب اعتراضات مردمی نقش داشتند. در اعتراضات به قتل حکومتی مهسا امینی نیز، این قرارگاه با استفاده از باتوم، گاز اشکآور و گاهی تیراندازی مستقیم علیه معترضان، به سرکوب مردم پرداخت.
















