رسانههای داخلی گزارش دادند که سازمان بازرسی جمهوری اسلامی مدیرعامل یکی از اپراتورها را به دلیل تخلف در اجرای اینترنت پرو احضار کرده است.
بر اساس این گزارش، با آغاز اجرای طرح «اینترنت پرو»، دو تخلف از جمله افزایش قیمت اینترنت تا هر گیگابایت ۴۰ هزار تومان و ارائه این سرویس به افراد غیرمرتبط صرفاً با پرداخت هزینه، در روند اجرای آن مشاهده شده است.
خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران گزارش داد که به دستور رئیس قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور مأمور رسیدگی به این پرونده شدهاند.
یاشار سلطانی، روزنامهنگار تحقیقی روز گذشته در گزارشی بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام را از بازیگران اصلی ساختار اقتصادی پشت اپراتور همراه اول معرفی کرد و گفت که شکلگیری اینترنت طبقاتی، مردم عادی را به پرداخت هزینههای سنگین برای دسترسی محدود به اینترنت جهانی وادار کرده است.
طرح اینترنت پرو پیشتر توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی تصویب شده بود.
مهدی ابطحی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اواخر فروردین ماه از تهیه لیستی از اساتید دانشگاه برای دسترسی به اینترنت بینالمللی خبر داده بود.
بر اساس این طرح، دسترسی به اینترنت بینالمللی تنها برای تعداد محدودی از اساتید دانشگاه و بر پایه فهرست تعیینشده از سوی وزارت علوم جمهوری اسلامی فراهم میشود.
نتبلاکس، نهاد جهانی پایش اینترنت امروز پنجشنبه ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) گزارش داد که قطع اینترنت در ایران وارد شصتونهمین روز متوالی خود شده است.
بر اساس گزارش این نهاد، این خاموشی اینترنت همچنان موجب از دست رفتن فرصتهای شغلی شده و فشار قابلتوجهی بر فریلنسرها وارد کرده است؛ بهگونهای که در نهایت به تغییر الگوی توزیع درآمد به نفع گروههای نزدیک به حاکمیت انجامیده است.

















