Search
Asset 2

چند کشتی‌ حامل نفت و گاز مایع در تنگه هرمز، راهی چین و پاکستان شدند

رویترز گزارش داد با وجود محدودیت‌ها در تردد دریایی در تنگه هرمز، سه کشتی حامل گاز طبیعی مایع و نفت خام توانستند در روزهای اخیر از این آبراه عبور کرده و راهی بازارهای چین، پاکستان و هند شدند.
(Tabnak.ir)

رویترز گزارش داد با وجود محدودیت‌ها در تردد دریایی در تنگه هرمز، سه کشتی حامل گاز طبیعی مایع و نفت خام توانستند در روزهای اخیر از این آبراه عبور کرده و راهی بازارهای چین، پاکستان و هند شدند.

همچنین داده‌های رهگیری کشتی‌ها نشان می‌دهد یک نفتکش بزرگ حامل نفت عراق نیز پس از ماه‌ها توقف، مسیر خود را به سوی چین ادامه داده است.

بر اساس این گزارش‌، کشتی «فویرت» که در قطر بارگیری شده بود، از تنگه هرمز عبور کرده و به سوی پاکستان در حرکت است. کشتی «الریان» نیز پس از خروج از این آبراه اکنون در مسیر چین قرار دارد و انتظار می‌رود اواخر ژوئن به مقصد برسد. همچنین کشتی «الحمره» که تحت مدیریت شرکت ملی نفت ابوظبی فعالیت می‌کند، پس از عبور از تنگه در نزدیکی سواحل هند مشاهده شده است.

در همین حال، نفتکش غول‌پیکر «ایگل ورونا» نیز که حامل حدود دو میلیون بشکه نفت خام بصره عراق است، از تنگه هرمز خارج شده و به سمت بندر نینگبو در شرق چین حرکت می‌کند. این کشتی پیش‌تر نزدیک به سه ماه در منطقه سرگردان بود.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که پیش از آغاز درگیری‌ها، روزانه بیش از ۱۲۵ کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کردند، اما اکنون شمار زیادی از کشتی‌ها همچنان در خلیج فارس متوقف مانده‌اند و هزاران ملوان در انتظار بازگشت شرایط عادی هستند.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی