شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، حملات موشکی و پهپادی شامگاه دوشنبه به زیرساختهای غیرنظامی در امارات متحده را «به شدت» محکوم کرد.
پاکستان یکی از میانجیان اصلی مذاکرات میان تهران و واشنگتن به شمار میرود.
شهباز شریف روز سهشنبه، ۱۵ اردیبهشت در صفحه ایکس خود بدون اشاره به نقش جمهوری اسلامی در انجام حملات به زیرساختهای امارات متحده عربی بیان کرد: «حفظ و رعایت آتشبس کاملاً ضروری است تا فضای دیپلماتیک لازم برای گفتوگو و دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه فراهم شود.»
او همچنین گفت که همبستگی خود را با محمدبنزاید آلنهیان رئیس کشور امارات متحده عربی اعلام میکند.
او افزود: «پاکستان در این شرایط دشوار، قاطعانه در کنار برادران و خواهران اماراتی و همچنین دولت امارات متحده عربی ایستاده است.»
مقامهای منطقه نفتی در فجیره روز دوشنبه اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی حملهای پهپادی به منطقه صادرات نفت این شهر در امارات متحده عربی انجام داده است.
















