نخستوزیر پاکستان اعلام کرد که کشورش از تلاشها برای پیشبرد گفتوگوها با هدف پایان دادن به جنگ در خاورمیانه حمایت میکند و آماده است نقش تسهیلکننده در این روند ایفا کند.
شهباز شریف روز سهشنبه ۴ فروردین با تأکید بر ضرورت کاهش تنشها گفت اسلامآباد از هرگونه ابتکار دیپلماتیک برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن استقبال میکند.
او همچنین افزود که در صورت موافقت ایالات متحده و جمهوری اسلامی، پاکستان آمادگی دارد میزبان مذاکراتی باشد که به گفته او میتواند به دستیابی به یک راهحل جامع و نهایی برای پایان دادن به درگیریهای جاری منجر شود.
پیشتر نیز پاکستان بر اهمیت گفتوگو بهعنوان راهحل اصلی تأکید کرده بود.

















