Search
Asset 2

تلاش برای محاکمه‌‏ی رهبر سابق حزب کمونیست چین به کنگره‌‏ی امریکا کشیده شد

«فرانک لی»، سخن‌‏گوی انجمن فالون دافا در‌‏حال صحبت در یک کفرانس مطبوعاتی در کنگره‌‏ی امریکا در واشنگتن. ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵.
تلاش برای محاکمه‌‏ی رهبر سابق حزب کمونیست چین به کنگره‌‏ی امریکا کشیده شد
«فرانک لی»، سخن‌‏گوی انجمن فالون دافا در‌‏حال صحبت در یک کفرانس مطبوعاتی در کنگره‌‏ی امریکا در واشنگتن. ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵.
«فرانک لی»، سخن‌‏گوی انجمن فالون دافا در‌‏حال صحبت در یک کفرانس مطبوعاتی در کنگره‌‏ی امریکا در واشنگتن. ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵. (Lisa Fan/ Epoch Times)

واشنگتن— در ژوئیه ۱۹۹۹ در چین، «جیانگ زمین»، رهبر حزب کمونیست چین، کمپینی برای آزار و شکنجه‌‏ی پیروان فالون گونگ (یا فالون دافا) به‌‏راه انداخت که به مدت ۱۶ سال ادامه داشته است. اکنون، نشانه‌‏هایی دال بر به‌‏لرزه درآمدن پایه‌‏های سیاسی او وجود دارد. حرکتی که با هدف محاکمه‌‏ی جیانگ زمین برای نقش او در رهبری این کمپین شکل گرفته، اکنون شدت بخشیده شده است و جامعه‌‏ی فالون دافا امیدوار است که عاقبت، این حرکت منجر‌‏به تعقیب کیفری جیانگ زمین شود.

دوستان و حامیان پیروان فالون دافا همچنین کارکنان کنگره، ۱۵ سپتامبر با تشکیل تجمعی در «کپیتال هیل» (کنگره امریکا)، وضعیت کنونی این جنبش و اهداف آن را به اطلاع اعضای کنگره، مطبوعات و عموم مردم رساندند.

«فرانک لی»، سخن‌‏گوی انجمن فالون دافا در واشنگتن اظهار داشت: « از پایان ماه مه تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۵، بیش‌‏از ۱۷۸هزار تمرین‌‏کننده‌‏ی فالون دافا و اعضای خانواده‌‏ی آن‌‏ها علیه جیانگ زمین اقامه‌‏ی دعوی کرده‌‏اند. آ‌‏ن‌‏ها از دادستانی خلق چین خواستند تا جیانگ زمین را به‌‏خاطر رهبری و سازماندهی آزار و اذیت فالون دافا محاکمه کند.»

شاکیان از سرزمین اصلی چین و ۲۷ کشور دیگر هستند. در‌‏میان آن‌‏ها ۳۴۹۵ نفر معلول و یا اعضای خانواده‌‏شان تاسرحد مرگ شکنجه شده‌‏اند. ۲۲۲۸۷ نفر از آن‌‏ها در زندان و یا اردوگاه‌‏های کار اجباری زندانی شده‌‏اند. همچنین ۵۴۴۴۹ نفر در بازداشتگاه‌‏ها و یا مراکز شست‌‏وشوی مغزی نگه‌‏داری شده‌‏اند.

پذیرش پرونده‌‏های حقوقی زمانی امکان‌‏پذیر شد که قوانین خاصی در دادگاه عالی خلق چین در اول ماه مه به تصویب رسید. دادگاه‌‏ها اکنون شکایات کتبی را بدون استثناء می‌‏پذیرند و اکنون حق قانونی برای شکایت، حداقل بر‌‏روی کاغذ حمایت می‌‏شود. این شکایت‌‏ها دیگر مانند گذشته نادیده گرفته ‌‏نمی‌‏شوند. در‌‏نتیجه، شکایت‌‏ها علیه جیانگ زمین افزایش یافته است.

نقش جیانگ زمین

در‌‏حالی‌‏که دیگر اعضای رهبری حزب یا مخالف این آزار و شکنجه بودند ویا از آن پشتیبانی نمی‌‏کردند و به دلیل آن‌‏که جیانگ زمین آغازگر آزار و شکنجه‌‏ی فالون دافا در سال ۱۹۹۹ بود، او در مرکز توجه این اقدامات قانونی قرار گرفته است.

لی اظهار داشت: «دلیل این اقدامات قانونی، افزایش آگاهی مردم از این آزار و شکنجه و پایان دادن به آن است. در این میان امیدواریم تا دیگر افرادی که در این آزار و شکنجه شرکت داشته‌‏اند، متقاعد کنیم تا از آن دست بردارند و سمت صحیح تاریخ را برگزینند.»

لی گفت، کسانی که در سرزمین اصلی چین اقدام قانونی کرداند و از اسامی و آدرس‌‏های واقعی خود استفاده کرده‌‏اند، امنیت خود را به‌‏خطر انداخته تا آگاهی مردم را از این آزار و شکنجه بیشتر کنند و جیانگ زمین را به میز محاکمه بکشانند. «این عمل آن‌‏ها فداکارانه و شجاعانه بوده است.»

در طول سه سال گذشته، با قدرت گرفتن «شی جین‎پینگ»، بسیاری‌‏از دستیاران جیانگ زمین پاک‌‏سازی شدند. بسیاری‌‏از این مقامات از‌‏جمله «ژو یانگ‌‏کانگ»، «لی دانگ‌‏شنگ» نقش‌‏هایی کلیدی در کمپین ضد فالون‌‏گونگ داشته‌‏اند. امسال با انتشار اخبار منفی درباره‌‏ی اداره‎ی ۶۱۰ (گروه ضربت مخفی حزب که به‌‏طور مستقیم در آزار و شکنجه دست داشته است)، به‌‏نظر می‌‏رسد در چند ماه گذشته این اداره بدون رئیس به‌‏کار خود ادامه داده است.

حاکمیت قانون

در میان این پرونده‌‏ها، پرونده‌‏ی یک بازیگر و وکلای حقوق بشر نیز به چشم می‌‏خورد. آماده‌‏سازی این اقدامات قانونی نیازمند وکیل بود؛ با این حال در بیش‌‏تر موارد کسانی که این پرونده‌‏ها را به‌‏دست گرفتند خود آزار و شکنجه شدند.

«هوگو پنگ» که قبلاً وکیل پیروان فالون دافا در چین بود اظهار داشت: «وکلای حقوق بشر به حاکمیت قانون معتقدند؛ بنابراین مایلند تا در این مسیر باقی بمانند و تا آخر بجنگند تا از منزلت قوانین و حقوق قشر متوسط دفاع کنند حتی اگر به مرگشان منتهی شود.»

پنگ افزود: «متأسفانه، حزب کمونیست چین ثابت کرده است که بدون توجه به تلاش‌‏های سرسختانه‌‏ی افراد… همه‌‏ی تلاش‌‏های آن‌‏ها نمی‌‏توانند به‌‏طور واقعی صدمات و خرابی‌‏هایی که این حزب به‌‏وجود آورده را جبران کند.»

به‌‏گفته‌‏ی فرانک لی: «همچنین ما از این فرصت استفاده می‌‏کنیم تا به چینی‌‏هایی که فریب تبلیغات حزب کمونیست را خورده‌‏اند، فرصتی برای درک این‎که فالون دافا واقعاً چیست بدهیم. برای کسانی که با دلایل شخصی و یا اجرای دستورات در این آزار و شکنجه با حزب کمونیست همراه شده‌‏اند، به آن‌‏ها فرصت جبران زیان‌‏هایی که باعث آن شده‌‏اند می‌‏دهیم. می‌‏خواهیم بدانند که آن‌‏ها افراد بیگناه را شکنجه کرده‌‏اند و به آن‌‏ها یادآوری می‌‏کنیم که روزی آن‌‏ها مجبورند مسئولیت کارهایی که کرده‌‏اند را بپذیرند.»

طنابی دور گردن

آقای «ژانگ هودانگ»، یک مدیر تجاری در چین در شهادتش از فرار خود از دالیان چین به ایالات متحده نوشته است. در یکی‌‏از صبح‌‏های ماه اوت ۲۰۰۱، پلیس به‌‏خاطر این‌‏که وی فالون دافا را تمرین می‌‏کرد، به خانه‌‏اش یورش برد و طنابی به دور گردن او انداخت و به قدری آن را کشید تا وی را بی‌‏هوش کرد. هنگامی که به‌‏هوش آمد، خود را دست‌‏بند زده در ایستگاه پلیس دالیان یافت؛ در آن‌‏جا وی مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت.

در‌‏نتیجه‌‏ی این شکنجه وی مادام‌‏العمر معلول شد به‌‏طوری که مجبور شد از ولیچر و یا عصا استفاده کند. اما پس‌‏از از‌‏سر گرفتن تمرین‌‏های فالون دافا دوباره قادر به راه رفتن شد.

دو تمرین‌‏کننده‌‏ی دیگر از واشنگتن نیز شهادت خود از تحت آزار و شکنجه قرار گرفتن ارائه کردند.

خانم «ما چون‌‏مِی»، تمرین‌‏کننده‌‏ای که اکنون در امریکا زندگی می‌‏کند، در شهادت خود آورده است: «من از زمان آغاز آزار و شکنجه‌‏ی فالون دافا در سال ۱۹۹۹، ۴ بار به‌‏طور غیرقانونی دستگیر شدم؛ بیش‌‏از ۴ سال را در اردوگاه کار اجباری «هیزوئیزی» در استان «جیلین» چین به‌‏سر بردم. زمانی که در آن‌‏جا بودم تحت شکنجه‌‏های مختلفی از جمله، شست‌‏وشوی مغزی، کار اجباری، محرومیت از خواب و خوراندن اجباری قرار گرفتم. تقریباً زندگی‌‏ام را از‌‏دست دادم. همسرم را مجبور کردند تا از من جدا شود. در چین بی‌‏خانمان شدم و در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفتم به تایلند فرار کنم. بیش‌‏از ۱۰ نفر از دوستانم در این آزار و شکنجه کشته شدند.»

خانم «وانگ چون‌‏رانگ»، حسابدار و رئیس یک شرکت حسابداری در شهادت‌‏نامه‌‏اش از آزار و اذیت جسمی، روحی و ضررهای مالی خود نوشت.

خانم وانگ می‌‏نویسد: «به‌‏خاطر صحبت درباره‌‏ی فالون دافا سه بار بازداشت شدم و به خانه‌‏ام سه بار حمله شد. و زمانی‌‏که در ایستگاه پلیس، بازداشتگاه، اردوگاه کار اجباری «ماسانجا» و زندان استان «لیائونینگ» بودم، با من مثل یک زندانی رفتار شد.»

در این گردهمایی، «وی جینگ‌‏شنگ، فعال حقوق بسر و «پدر دموکراسی چین» از‌‏طریق مترجم صحبت کرد. دکتر «چارلز لی»، سخن‌‏گوی مرکز خدمات جهانی ترک حزب کمونیست چین نیز سخن‌‏رانی کرد.

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی