Search
Asset 2

پایگاه داده کووید۱۹: نظارت دقیق بر روی بیش از یک میلیون چینی تنها در طی یک ماه

(Epochtimes)
(Epochtimes)

یک سند داخلی دولت چین که به دست اپک تایمز رسیده است، نشان می‌‌‏دهد که بیش از یک میلیون نفر در طی ماه مه، از نظر خطر ابتلا به ویروس حزب کمونیست چین، از سوی مقامات، تحت نظارت شدید قرار گرفتند.

کمیته امنیت عمومی شهر ووهای، واقع در مغولستان داخلی، اطلاعیه‌‌‏ای در مورد «پیشرفت کامل در ساخت اپلیکیشن‌های پلیس با داده‌های عظیم» صادر کرد که بر حفظ یک پایگاه داده ملی کووید۱۹ برای «جمعیت پر خطر» توسط رژیم چین تاکید دارد.

در این اطلاعیه که در ماه مه صادر شده است، بیان شده است که اطلاعات بیش از یک میلیون و یکصد و هفتاد هزار نفر در پایگاه داده وجود دارد. این اطلاعات روزانه با اطلاعاتی همچون دمای بدن افرادی که وارد شهر شده و در ایستگاه های بازرسی شهر نظارت می‌شوند، و نیز تعداد مسافران ورودی به ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها به روزرسانی می‌شود. این داده‌ها براساس شدت شیوع در محل زندگی افراد، به چهار دسته طبقه بندی می‌شوند.

یک سند داخلی از دفتر امنیت عمومی شهر ووهای، مغولستان داخلی، در ماه مه سال ۲۰۲۰. (Provided to The Epoch Times)

علاوه بر این، اطلاعات مربوط به محل زندگی افراد نیز جمع‌آوری می‌شود: محل اقامت، جایی که آنها غذا خورده‌اند، مناطقی که به آنجا سفر کرده‌اند ، مکان‌هایی که برای خرید رفته‌اند یا برای سرگرمی و تفریح به آنجا مراجعه کرده‌اند.

اداره پلیس گفته است که آنها برای به حداکثر رساندن نظارت خود، با شرکت‌های اینترنتی، شرکت‌های فناوری و سه غول مخابراتی (چاینا موبایل، چاینا یونی کام، و چاینا تلکام) همکاری خواهند کرد.

این سند مشخص نمی‌کند که از زمان شیوع همه‌گیری کرونا، چه تعداد از کل شهروندان در پایگاه داده، تحت نظارت قرار گرفته‌اند.

استفاده رژیم چین از فناوری پیشرفته برای نظارت بر شهروندان خود، از قبل نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان حقوق بشر و فضای سایبری ایجاد کرده است یعنی کسانی که معتقدند داده‌‌‏ها اغلب بدون رضایت کاربران جمع‌آوری می‌شوند.

در طی همه‌گیری بیماری کووید۱۹، پیام‌رسانی معروف چینی وی چت، یک ویژگی به نام «کد بهداشتی» را ایجاد کرد که به مقامات اجازه می‌داد تا بارکدی را روی تلفن همراه افراد اسکن کنند و به بررسی این موضوع بپردازند که آیا فرد عاری از ویروس است، آیا با بیماران آلوده به ویروس تماس داشته است، آیا تست کرونا وی مثبت است، یا علائم بیماری را از خود بروز می‌دهد. برخی از کارشناسان، مانند دید‌ه‌‌‏‌بان حقوق بشر ، هشدار دادند که داده‌های شخصی جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده پلیس، می‌تواند برای ردیابی و هدف قرار دادن مخالفان مورد استفاده قرار گیرد.

رسانه‌‌‏های دولتی اخیراً گزارش داده‌اند که استان گوئی‌‌‏ژو به «هاب داده بزرگ» یا همان بیگ دیتا تبدیل شده است، و پلیس از فناوری برای اهداف «پیشگیری و کنترل» استفاده می‌کند.

دای شیولین، معاون مرکز فرماندهی دفتر پلیس نانجینگ، ماه فوریه طی مصاحبه‌ای با رسانه دولتی نانجینگ دیلی گفت که این اداره پرونده‌هایی را برای هر «مورد کلِ کووید۱۹» ایجاد کرده است. به گفته دای، پلیس می‌تواند با تجزیه و تحلیل تطبیقی گسترده ​​داده‌ها، جزئیات محل اهداف کلیدی را شناسایی کند و دستوراتی را برای «بازدیدهای دقیق از منازل» به مراکز پلیس ارسال کند.

مطالب دیگر:

کریدور اقتصادی چین – پاکستان (CPEC): اشتباه بزرگ تریلیون دلاری

اسناد فاش شده: رژیم چین، فهرستی کامل از اطلاعات شخصی اتباع چینی و غیر چینی را برای بهره برداری علمی ثبت می‌‌‌‌‏کند

چگونه چینی‌ها محیط زیست دریایی ایران را نابود و صیادان‌ را ورشکسته می‌کنند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی