Search
Asset 2

حمله هوایی روسیه به اوکراین با بیش از ۷۰ فروند موشک

لوهانسک گفت که نیروهای روسی اکنون ۸۰ درصد از منطقه را تحت کنترل دارند که یکی از دو منطقه‌ای است که دونباس در شرق اوکراین را تشکیل می‌دهد
(Ronaldo Schemidt/AFP via Getty Images)

در ادامه تجاوز نظامی روسیه به همسایه غربی خود، روز گذشته مسکو با بیش از ۷۰ فروند موشک حمله هوایی گسترده‌ای علیه اهداف مختلف اوکراین ترتیب داد.

به دلیل گستردگی این حمله که صبح جمعه رخ داد، اوکراین ناچار شد برق سراسری را قطع کند و بسیاری از شهروندان روز خود را در پناهگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو سپری کردند.

البته مقام‌های اوکراینی مدعی شدند بسیاری از این موشک‌ها را قبل از برخورد با اهداف تعیین شده سرنگون کرده‌اند.

در همین رابطه فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گزارش داد که حدود ۶۰ فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی منهدم شد.

به گفته این فرمانده ارشد ارتش اوکراین ۳۷ موشک از ۴۰ موشکی که شهر کی‌یف را مورد هدف قرار داده بود توسط پدافند هوایی اوکراین بر فراز این شهر سرنگون شد و ۱۰  موشک بر فراز منطقه دنیپرو منهدم شد.

با این حال وزیر انرژی اوکراین نیز اعلام کرد که در پی حملات روز جمعه دست‌کم ۹ تأسیسات انرژی از جمله نیروگاه‌های تولید برق آسیب دیده‌اند. برقِ حدود ۵۰ درصد از منازل مسکونی قطع شده و انتقال برق به مولداوی، همسایه جنوب غربی اوکراین نیز با اختلال روبه‌روست.

حملات روز جمعه نهمین حمله گسترده موشکی و پهپادی روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین از ماه اکتبر تاکنون است و به نظر می‌رسد خسارت‌هایی که به بار آورده از حملات قبلی بیشتر است.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی