Search
Asset 2

زوج ایرانی کانادایی: به ایرانیان توصیه می‌‌‌‏کنیم که شن یون را ببینند

زوج ایرانی کانادایی: به ایرانیان توصیه می‌‌‌‏کنیم که شن یون را ببینند
آقا و خانم زرین‌‌‌‏مهر نمایش شن‌‌‌‏یون را فوق‎العاده زیبا، دیدنی و نزدیک به فرهنگ و تاریخ ایرانیان توصیف کردند. ( (Persian Epoch Times
زوج ایرانی کانادایی: به ایرانیان توصیه می‌‌‌‏کنیم که شن یون را ببینند
آقا و خانم زرین‌‌‌‏مهر نمایش شن‌‌‌‏یون را فوق‎العاده زیبا، دیدنی و نزدیک به فرهنگ و تاریخ ایرانیان توصیف کردند. Persian Epoch Times

نمایش « شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون » که از سوم تا هفتم ژانویه ۲۰۱۸، اجراهایی باشکوه در تورنتو داشت، امسال نیز علاقمندان بسیاری را مجذوب خود ساخت.

آقای «اسد زرین‌‌‌‏مهر»، رئیس مجله خانوادگی شهرما و تلویزیون ITC و خانم «شیوا زرین‌‌‌‏مهر» نایب رئیس این رسانه ها که در اجرای پنجم ژانویه شرکت داشتند، در گفتگو با اپک‌‌‌‏تایمز فارسی از زیبایی‌‌‌‏های این نمایش برجسته سخن گفتند.

خانم زرین‌‌‌‏مهر، شن‌‌‌‏یون را فوقالعاده توصیف کرد و گفت: «خیلی یونیک و بی‎‌‌‌‏نظیر بود. تجربه خوبی بود. اولین بار بود که این نمایش را می‌‌‌‏دیدم و خوشحالم که این موقعیت پیش آمد تا برای دیدن آن بیایم. لباس‌‌‌‏ها، داستان‌‌‌‏ها و سوژه‌‌‌‏ها بسیار زیبا و دیدنی بودند.»

خانم زرین‌‌‌‏مهر که بیشتر از هر قسمتی، از رقص‌‌‌‏ها و لباس‌‌‌‏های زیبای شن‌‌‌‏یون لذت برده بود، در مورد موسیقی این نمایش نیز گفت: «بزرگ‌‌‌‏ترین قسمتی که می‌‌‌‏توانست حرکات را زنده کرده و به دل بنشاند، موزیک آن بود و آن بسیار زیبا با رقص‎‌‌‌‏ها هماهنگ بود.»

آقای زرین‌‌‌‏مهر هم درباره نمایش گفت: «ترکیب جالبی بود و به نظر من، یکی از جنبه‌‌‌‏های بسیار زیبای آن، تلفیق ویدئو با اشخاص واقعی بود. بسیار زنده بود و هماهنگی زیبایی باهم داشتند. تصاویر کامپیوتری هم بسیار زیبا بود.»

این زوج ایرانی، در پاسخ به سوال خبرنگار اپک‌‌‌‏تایمز فارسی درباره ارتباط فرهنگی این نمایش چینی با فرهنگ ایرانی، به برخی از اشتراکات تاریخی این دو ملت اشاره کرده و دیدن این نمایش را به ایرانیان توصیه کردند.

آقای زرین‌‌‌‏مهر با بیان اینکه دیدن نمایش شن‌‌‌‏یون، داستان‌‌‌‏های شاهنامه، همچون رستم و سهراب را برایش تداعی کرده، گفت: «به خاطر باستانی و تاریخی بودن داستان‌‌‌‏های شن‌‌‌‏یون، ارتباط میان این دو را به‌‌‌‏خوبی می‌‌‌‏توانستم ببینم، چراکه داستان‌‌‌‏هایی بودند که نظیرشان در سرزمین ما هم هست. برایم بسیار جالب بود که داستان‌‌‌‏های فولکلوریک و افسانه‌‌‌‏ای چین را به صورت رقص درآورده و داستان را به زیبایی بازگو می‌‌‌‏کردند.»

خانم زرین‌‌‌‏مهر هم دراین باره گفت: «فکر می‌‌‌‏کنم این دلیل نمی‌‌‌‏شود که چون نمایش چینی است، آن را نبینیم. ایرانی‌‌‌‏ها بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند با فرهنگ‌‌‌‏های دیگر نیز آشنا شوند و این، به اطلاعات ما اضافه می‌‌‌‏کند.»

او همچنین افزود: «یکی از دلایلی که ما اینجا در کانادا هستیم، چندفرهنگی بودن آن بوده و قشنگی آن نیز همین است و بسیار خوب است که با فرهنگ‌‌‌‏های ملل دیگر آشنا شویم.»

آقای زرین‌‌‌‏مهر با اشاره به توانایی بی‌‌‌‏نظیر شن‌‌‌‏یون در اجراها گفت: «برای من، بسیار جالب بود که شنیدم شن‌‌‌‏یون، دارای پنج گروه بزرگ است که به‌‌‌‏طور همزمان به کشورهای مختلف می‌‌‌‏روند و همین برنامه‌‌‌‏ها را اجرا می‌‌‌‏کنند و این قدرت و توانایی کار را نشان می‌‌‌‏دهد.»

خانم زرین‌‌‌‏مهر هم که چندین بار در میان صحبت‌‌‌‏هایش، همه را برای دیدن نمایش دعوت می‌‌‌‏کرد، گفت: «به ایرانیان توصیه می‌‌‌‏کنم که بیایند و نمایش را ببینند. حتما خوششان خواهد آمد و لذت خواهند برد. صد در صد ارزش دیدن را دارد. »

مطالب دیگر:

برای پیوند عضو هرگز به چین سفر نکنید !

« شن‌‌‌‏یون » زیبا دوباره به انتاریو بازگشت !

وانوتو استفاده از کیسه‌‏های پلاستیکی را برای حفاظت از اقیانوس آرام ممنوع کرد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی