Search
Asset 2

قانون دولت بایدن در رابطه با تراجنسیتی‌ها می‌تواند منجر به نابودی ورزش بانوان شود

Michael Steele-Getty) Images for IAAF)
Michael Steele-Getty) Images for IAAF)

لینا سالتز دانشجوی ورزشکار به مخاطبان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران گفت که ورزشکاران زن نباید مجبور به رقابت با ورزشکارانی شوند که از لحاظ فیزیولوژیکی و بیولوژیکی مرد به دنیا می‌آیند اما جنسیت خود را زن درنظرمی‌گیرند.

سالتز، که در بالاترین سطح مسابقات دو و میدانی بین دانشگاهی شرکت می‌کند، روز شنبه گفت که نظراتش ناشی از تمایل به تبعیض قائل شدن درمورد زنان تراجنسیتی نیست؛ اما تطبیق یافتن  با ورزشکاران زن تراجنسیتی، نباید به بهای نابود کردن ورزش بنوان و آرزوهای ورزشکاران زنی شود که از لحاظ فیزیولوژیکی به‌طور واقعی زن هستند.

سالتز: «بنابراین فکر می‌کنم که هویت جنسیتی مزایای فیزیولوژیکی را پاک نمی‌کند. و این فقط چیزی است که باید به خاطر بسپاریم.»

پس از تصویب قانون برابری جنسیتی در مجلس نمایندگان آمریکا، موضوع نجات ورزش زنان دوباره مورد توجه عموم مردم قرارگرفته است. دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان می‌گویند این لایحه برای رسیدگی به تبعیض علیه افراد بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی ضروری است.

اما منتقدان و طرفداران آزادی مذهبی معتقدند که اعمال این قانون می تواند منجر به تبعیض علیه افراد دارای باورهای مذهبی، زنان و اشخاصی شود که می‌خواهند عقاید سنتی جنسیت را بپذیرند.

این قانون برابری اکنون برای تأیید به سنا فرستاده شده است و در آنجا نبردی سخت را پشت سر می‌گذارد.

نماینده روندا میلستد، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان داکوتای جنوبی و سخنران دیگر مهمان در این هیئت گفت که قانون برابری واقعی تنها در صورتی مؤثر است که اطمینان حاصل کنید که انصاف در همه سطوح اعمال می‌شود. او در مثال خود در مورد ورزش بانوان گفت که برابری تنها در صورتی حاصل می‌شود که ورزشکاران از نظر فیزیولوژیکی و زیست شناختی برابر باشند و از قدرت و استقامت مشابهی برخوردار باشند.

سالتز گفت: «وادار کردن ورزشکاران زن واقعی که تلاش زیادی برای ورزش در رشته‌های مورد علاقه خود می‌کنند، برای رقابت با ورزشکارانی که از لحاظ فیزیکی مرد هستند اما خود را زن درنظرمی‌گیرند باعث می‌شود رقابت کمتری در ورزش بانوان وجود داشته باشد، باعث می‌شود ورزشکاران زن انگیزه کمتری داشته باشند.»

«و اگر ما به مردان بیولوژیکی که دارای مزایای فیزیولوژیکی نسبت به زنان بیولوژیکی هستند اجازه دهیم در رده زنان رقابت کنند، دیگر علاقه‌ای به رقابت نداریم.»

مطالب دیگر:

ویدئو: تاریخ خونین حزب کمونیست چین

چشم‌پوشی دموکرات‌ها از خشونت‌های مرگبار «آنتیفا» و «زندگی سیاهان مهم است»

ایمیل‌های لو رفته باعث رسوایی سازمان ملل متحد شد

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی