Search
Asset 2

 درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه از مارشال‌های آمریکا برای افشای اسناد مربوط به سفرهای قضات دادگاه عالی

مارشال‌های ایالات متحده از نهادهای انتظامی فدرالی آمریکا است که زیرمجموعه وزارت دادگستری آمریکا محسوب می‌شود. این نهاد در واقع قدیمی‌ترین
عکس گروهی قضات دادگاه عالی در واشنگتن در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (Erin Schaff/Pool/AFP via Getty Images)

دو سناتور جمهوری‌خواه از سرویس مارشال‌های ایالات متحده خواسته‌اند که اطلاعات مربوط به سفرهای قاضی‌های دادگاه عالی را در جهت شفافیت بیشتر منتشر کنند.

سناتور شلدون وایتهاوس، و جان کندی طی نامه‌ای که روز چهارم ژوئن منتشر شد نوشتند که «قضات عالی‌ترین دادگاه ما دارای کمترین استانداردهای مورد نیاز برای شفافیت مقامات ارشد در سراسر دولت فدرال هستند» آنها درخواست کردند که کلیه اسناد مربوط به سفرهایی که قضات دادگاه عالی در دهه گذشته انجام داده‌اند، منتشر شود.

سرویس مارشال‌های ایالات متحده از نهادهای انتظامی فدرالی آمریکا است که زیرمجموعه وزارت دادگستری آمریکا محسوب می‌شود. این نهاد در واقع قدیمی‌ترین سازمان و نهاد انتظامی در آمریکا است.

می توان از خدمات این نهاد برای تأمین امنیت قضات در سفرهای داخل و خارج از واشنگتن درخواست کرد. به‌طور معمول، پلیس دیوان عالی کشور مسئولیت محافظت از این سفرها را به عهده دارد.

به گفته این دو سناتور، انتشار مدارک سفرهای قضات به ارتقای استانداردهای شفاف سازی کمک می‌کند.

شلدون وایت‌هاوس سناتور ایالت رود آیلند در سنای ایالات متحده آمریکا و رئیس کمیته فرعی قضایی سنا در دادگاه‌های فدرال است، و جان نیلی کندی خزانه دار ایالتی و سناتور منتخب ایالات متحده از لوئیزیانا، و هر دو نفر جمهوری‌خواه هستند.

این دو سناتور خاطرنشان کردند که کنگره در حال حاضر در حال ارزیابی استانداردهای افشای دریافت هدایا، مسافرت‌ها و سایر مزایا در مورد مقامات ارشد دولت فدرال است. نامه آنها همچنین به دادستان کل، مریک گارلند، که ​​بر سرویس مارشال‌های ایالات متحده نظارت می‌کند نیز ارسال شده است.

طی سالهای گذشته، گروه‌های غیر دولتی اسناد مربوط به سفرها و سایر اطلاعات را از دیوان عالی کشور درخواست کرده‌اند، یعنی پس از آنکه آنتونین اسکالیا فقید دادگستری در سال ۲۰۱۶ در یک مزرعه تگزاس درگذشت. این مزرعه متعلق به وکیلی بود که سابقاً با دادگاه عالی تجارت داشت.

در فوریه، سناتور وایت هاوس و سناتور لیندزی گراهام نامه‌ای به جان رابرتز از دادگستری دادگاه عالی فرستادند و از دادگاه عالی خواستند که الزامات افشای مالی قضایی را با سایر شاخه‌های دولت مطابقت دهد و تصریج شد «به دنبال تصویب قانون اصلاح اخلاق در سال ۱۹۸۹، کنگره و قوه مجریه موظف هستند الزامات شدیدی برای افشاگری درخصوص درآمدها، هدایا و پرداخت‌های مقامات را اعمال کنند.»

سخنگوی وایت هاوس گفته است که رابرتز به نامه آنها پاسخی نداده است. حدود یک دهه پیش، رابرتز ادعا کرد که کنگره صلاحیت قانونی را ندارد که قانون اخلاقی را به دیوان عالی تحمیل کند.

اپک‌تایمز برای دریافت اظهار نظر با دیوان عالی کشور تماس گرفته است.

مطالب دیگر:

تد کروز: فیس بوک ممکن است در قبال مکاتبات و اقدامات مشترکش با دکتر فائوچی مسئول شناخته شود

 توئیتر حساب کاربری مشاور سابق کلینتون را به‌خاطر ادعاهایش درباره واکسن کرونا مسدود کرد

فائوچی و بانوی اول از کلینیک واکسیناسیون بازدید کردند؛ معترضین خواستار اخراج فائوچی هستند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی