Search
Asset 2

پیام دبیرکل سازمان ملل به اجلاس راه ابریشم / گردهمایی ده‌‌ها شهردار در قزوین

کاخ چهل ستون قزوین
کاخ چهل ستون قزوین

شهرداران بیش از ۷۰ شهر جهان از صبح امروز شنبه در قزوین گرد هم آمدند تا یازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم کار خود را آغاز کند. حدود ۲۰۰ شهر دنیا در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و هر ساله این اجلاس به میزبانی یکی از کشورها برگزار می شود.

این اجلاس با حضور ده‌ها مهمان خارجی و نیز سفرای کشورهای خارجی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری شبستان طی این رویداد علاوه بر سخنرانی‌ها، کارگاه‌های تخصصی نظیر شهرهای جاده ابریشم چگونه می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، جاده ابریشم چگونه می‌تواند به شهروندان سود برساند، شهروندان چگونه می‌توانند در برقراری صلح و هماهنگی در مسیر جاده ابریشم مشارکت داشته باشند و غیره برگزار می‌شود.

در این مراسم رئیس سازمان شهروندان جهانی (WCO) پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به این اجلاس را خواند. در بخشی از این پیام که توسط خبرگزاری دانشجویان ایران نقل شده آمده است: «قزوین در مسیر جاده ابریشم نقش غنی داشته است و این میراث را از طریق آموزش به اشتراک گذاشته است. جاده ابریشم روایت مسائل فرهنگی٬ اقتصادی٬ سیاسی٬ علمی و دینی با تنوع و تفاوت‌های مختلف است. جاده ابریشم با قرار گرفتن در مسیرهای مختلف جابه‌جایی تجار را تسهیل کرده بود و ارتباط بین مردم٬ هنرمندان و دانشمندان مختلف را فراهم می‌کرد. برگزاری یازدهمین اجلاس در شهر تاریخی قزوین نشان از حمایت از صلح و شجاعت شهروندان دارد؛ قزوین بافت فرهنگی قابل تحسینی دارد٬ جاده ابریشم پل ببن اروپا و آسیا ایجاد کرده است.»

یازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم پس از دو روز به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی