Search
Asset 2

اسلواکی سفارت خود در تهران را به‌طور موقت تعطیل و کارکنانش را تخلیه کرد

تعطیلی موقت سفارت اسلواکی در تهران به‌دلیل وخامت امنیتی؛ توصیه رسمی به شهروندان برای ترک ایران.
پرچم اسلواکی در سالن برگزاری نشست خبری، در جریان اجلاس سران کشورها و دولت‌های اتحادیه اروپا در شورای اروپایی، در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۴ در بروکسلِ بلژیک دیده می‌شود.(MARTIN BERTRAND/Hans Lucas/AFP via Getty Images)

وزارت امور خارجه اسلواکی از تعطیلی موقت سفارت این کشور در تهران و تخلیه کامل کارکنان آن خبر داد. این تصمیم در پی وخامت شدید وضعیت امنیتی در ایران، افزایش تنش‌ها و خطر واقعی تشدید درگیری‌های نظامی اتخاذ شده است.

بر اساس اعلام رسمی وزارت امور خارجه و امور اروپایی اسلواکی، یورای بلانار، وزیر امور خارجه این کشور، دستور تخلیه کارکنان و تعطیلی موقت سفارت اسلواکی در تهران را صادر کرده است.

یورای بلانار این اقدام را «پیشگیرانه» توصیف کرد و گفت هدف اصلی، حفاظت از جان و سلامت شهروندان و کارکنان اعزامی دولت اسلواکی است و این تصمیم به معنای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران نیست.

هم‌زمان، وزارت امور خارجه اسلواکی بالاترین سطح هشدار سفر، یعنی سطح چهار، را برای ایران تأیید کرده و به شهروندان خود توصیه کرده است از سفر به ایران خودداری کنند و در صورت حضور در این کشور، هرچه سریع‌تر ایران را ترک کنند. این وزارتخانه همچنین از شهروندان خواسته از تجمعات اعتراضی دوری کرده و در مکان‌های امن بمانند.

به گفته مقام‌های اسلواکی، خدمات کنسولی سفارت در تهران تا اطلاع ثانوی متوقف شده و شهروندان نیازمند کمک اضطراری می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با مرکز عملیات بحران وزارت امور خارجه اسلواکی تماس بگیرند.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی