Search
Asset 2

قالیباف آمریکا را به نقض آتش‌بس و تهدید امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز متهم کرد

محمدباقر قالیباف ایالات متحده آمریکا را به نقض آتش‌بس و تهدید امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز متهم کرد.
محمدباقر قالیباف. (Snn.ir)

محمدباقر قالیباف ایالات متحده آمریکا را به نقض آتش‌بس و تهدید امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز متهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «معادلهٔ‌ جدید تنگهٔ هرمز در حال تثبیت است. امنیت کشتیرانی و ترانزیت انرژی به دست آمریکا و متحدانش با نقض آتش‌بس و اعمال محاصره به خطر افتاده است؛ البته شرّشان کم خواهد شد.»

او در ادامه مدعی شد: «خوب می‌دانیم که استمرار وضع موجود برای آمریکا غیر قابل تحمل است؛ درحالی که ما هنوز حتی شروع هم نکرده‌ایم.»

مقام‌های منطقه نفتی در فجیره روز دوشنبه اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی حمله‌ای پهپادی به منطقه صادرات نفت این شهر در امارات متحده عربی انجام داده است.

همچنین، ایالات متحده از روز گذشته برنامه‌ای با عنوان «پروژه آزادی» را برای تسهیل عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز به اجرا گذاشت.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی