یک مرد مسلح روز پنجشنبه ۱۲ مارس با خودروی خود به یک کنیسه بزرگ در حومه شهر دیترویت در ایالت میشیگان حمله کرد؛ اما نیروهای امنیتی او را با شلیک گلوله کشتند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این فرد با خودرو به ساختمان کنیسه «تمپل اسرائیل» در منطقه وست بلومفیلد تاونشیپ برخورد کرد و پس از شکستن درهای ورودی وارد راهروی ساختمان شد. خودرو پس از ورود به ساختمان آتش گرفت.
مایک بوشار، کلانتر شهرستان اوکلند، گفت تصاویر دوربینهای امنیتی نشان میدهد که مهاجم «با هدف مشخصی» در راهرو حرکت میکرد. نیروهای امنیتی کنیسه پس از مشاهده او وارد درگیری شدند و به سویش تیراندازی کردند.
در جریان این حادثه، یک مأمور امنیتی با خودرو مورد برخورد قرار گرفت و برای مدتی بیهوش شد؛ اما مقامهای محلی اعلام کردند جراحات او خطر جانی ندارد. همچنین هیچیک از کودکان یا کارکنان مرکز آموزشی داخل کنیسه آسیب ندیدند.
این کنیسه دارای یک مرکز آموزش کودکان است و پس از وقوع حادثه، شماری از والدین برای خارج کردن فرزندان خود به محل آمدند. مدارس منطقه نیز برای مدتی در وضعیت قرنطینه امنیتی قرار گرفتند.
مقامهای امنیتی هنوز هویت مهاجم و انگیزه احتمالی او را اعلام نکردهاند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
کنیسه «تمپل اسرائیل» با حدود ۱۲ هزار عضو، یکی از بزرگترین کنیسههای یهودیان اصلاحطلب در ایالات متحده به شمار میرود. فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، در واکنش به این حادثه گفت جامعه یهودیان این ایالت باید بتوانند در امنیت به زندگی و انجام مناسک دینی خود ادامه دهند.















