Search
Asset 2

نامه عراقچی به سازمان ملل: آمریکا و اسرائیل را به عنوان «متجاوز» شناسایی کنید

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در نامه‌ای رسمی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آن شد که شورای امنیت، ایالات متحده و اسرائیل را به‌عنوان آغازگران جنگ اخیر و مسئول اقدامات «تجاوزکارانه» در جریان درگیری ۱۲ روزه شناسایی کند.
(irna.ir)

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در نامه‌ای رسمی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آن شد که شورای امنیت، ایالات متحده و اسرائیل را به‌عنوان آغازگران جنگ اخیر و مسئول اقدامات «تجاوزکارانه» در جریان درگیری ۱۲ روزه شناسایی کند.

عباس عراقچی در نامه‌ای که روز یک‌شنبه ۲۹ ژوئن (۸ تیر) منتشر شده، آورده است: «ما رسماً درخواست می‌کنیم که شورای امنیت، رژیم اسرائیل و ایالات متحده آمریکا را به‌عنوان آغازکنندگان اقدام تجاوزکارانه به رسمیت بشناسد و مسئولیت‌های ناشی از آن، از جمله پرداخت غرامت و جبران خسارات، را متوجه آن‌ها بداند.»

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی