وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در نامهای رسمی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آن شد که شورای امنیت، ایالات متحده و اسرائیل را بهعنوان آغازگران جنگ اخیر و مسئول اقدامات «تجاوزکارانه» در جریان درگیری ۱۲ روزه شناسایی کند.
عباس عراقچی در نامهای که روز یکشنبه ۲۹ ژوئن (۸ تیر) منتشر شده، آورده است: «ما رسماً درخواست میکنیم که شورای امنیت، رژیم اسرائیل و ایالات متحده آمریکا را بهعنوان آغازکنندگان اقدام تجاوزکارانه به رسمیت بشناسد و مسئولیتهای ناشی از آن، از جمله پرداخت غرامت و جبران خسارات، را متوجه آنها بداند.»
















