Search
Asset 2

آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون

آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون
آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون (Courtesy of Shen Yun Performing Arts)
آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون
آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون
(Courtesy of Shen Yun Performing Arts)

شن یون، اجرایی بی‌‌‌‌‌‌‏نظیری از تمدن گمشده چین باستان را به نمایش می گذارد و بیننده را به سفری با افسانه های شگفت انگیز می برد. نمایش‌‌‌‏هایی که مرزهای هنرهای نمایشی را درنوردیده‌‌‌‏اند.

در این نمایش، افسانه‌‌‌‏های باستانی با نوآوری‌‌‌‏هایی از تکنولوژی مدرن و لباس‌‌‌‏های اصیل تاریخی با پرده‌‌‌‏های متحرک و هیجان‌‌‌‏انگیز در پشت صحنه ترکیب شده است. رقص کلاسیک چینی با داستان سرایی‌‌‌‏هایش، زیبایی میراث سنتی و قومی چین را با بیننده سهیم می‌‌‌‏کند و موسیقی مسحورکننده‌‌‌‏ ارکستر زنده که با اجرای نمایش‌‌‌‏ها همراه و هم‌‌‌‏قدم است؛ تجربه‌‌‌‏ای بی‌‌‌‏همتا را برای تماشاگر خلق می‌‌‏کند که در به سادگی نمی‌‌‌‏توان نظیرش را یافت.

ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‏یون، فرهنگ سنتی چین را به گونه‌‌‌‌‌‌‏ای معتبر ارائه می‌‌‌‌‌‌‏دهد. امروزه این گنجینه ازدست رفته را در جاهای دیگر و حتی در خود چین نمی‌‌‌‌‌‌‏توانید ببینید و بشنوید، چراکه در آنجا حزب کمونیست، فرهنگ سنتی چین را تهدیدی برای قدرت خود تلقی می‌‌‌‌‌‌‏کند و دهه‌‌‌‌‌‌‏ها تلاش کرده تا آن را نابود کند و تقریبا موفق هم بوده است.

با این وجود در سال ۲۰۰۶، گروهی از هنرمندان نخبه چینی در نیویورک با هدف احیای فرهنگ سنتی چین و سهیم کردن آن با جهان گردهم آمدند. آنان «شن‌‌‌‏یون» را ایجاد کردند تا با خلق آثاری باشکوه، این فرهنگ متعالی را که در آستانه انقراض است، دوباره زنده کنند به طوری که هم اکنون هر جایی که شن یون می‌‌‌‏رود، سالن اجرا مملو از جمعیت می‌‌‌‏شود.

چین در دوران باستان، به منزله سرزمینی الهی شناخته شده بود. همه، از امپراتوران گرفته تا مردم عادی، معتقد بودند که فرهنگ‌‌‌‌‌‌‏شان هدیه‌‌‌‌‌‌‏ای از سوی آسمان است. آنان در هماهنگی با جهان زندگی می‌‌‌‌‌‌‏کردند و ارتباط میان همه چیزها را می‌‌‌‌‌‌‏دیدند. فرهنگ سنتی چین این اصول را برای هزاران سال به همراه داشت تا این ‌‌‌‌‌‌‏که در این زمانه در دنیا گم شد.

آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون
آغاز تور جهانی بی‌‏نظیر رقص و موسیقی شن‌‌‌‌‌‌‏یون
(Epoch Times)

نمایش «شن یون» که با به تصویر کشیدن ارزش‌‌‌‏ها و فرهنگ سنتی چین، تاکنون میلیون‌‌‌‏ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر خود قرار داده، به زودی به تورنتو باز می‌‌‌‏گردد.

این نمایش که پیش‌‌‌‏ از این چندین بار در مناطق مختلف کانادا همچون شهرهایی از انتاریو و کبک به اجرا پرداخته، سوم تا هفتم ژانویه ۲۰۱۸، در Four Seasons Centre for the Performing Arts به نمایش درمی‌‌‌‏آید.

علاقمندان به تماشای این نمایش بی‌‌‌‏نظیر می‌‌‌‏توانند برای تهیه بلیط و دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌‌‌‏سایت زیر مراجعه کنند:

http://www.shenyunperformingarts.org/toronto/four-seasons-centre-for-the-performing-arts

مطالب دیگر:

خواننده اپرا : موسیقی شن یون حیرت‌‏آور است

ایرانی- کانادایی های برجسته تورنتو اجرای شن یون را ستایش کردند

کارگردان فیلم : نمایش بی‌‌‌‏نظیر شن یون، راهی به سوی دستیابی به صلح روی زمین

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی