جمعی از شهروندان کانادایی با ارسال نامهای رسمی به نخستوزیر و وزیر امور خارجه کانادا خواستار حمایت دولت اتاوا از گذار دموکراتیک در ایران و بهرسمیتشناسی شاهزاده رضا پهلوی بهعنوان نماینده مردم ایران برای دوره گذار شدند.
بر اساس این گزارش، این شهروندان در این نامه از مارک کارنی، نخستوزیر کانادا و آنیتا آناند، وزیر امور خارجه، خواستهاند که در چارچوب تعهد دیرینه این کشور به حقوق بشر، ارزشهای دموکراتیک و ثبات بینالمللی، از مطالبات مردم ایران پشتیبانی کنند.
نویسندگان نامه همچنین با اشاره به تحولات هفتههای اخیر، به «وضوح و گستردگی بیسابقه» اعتراضات و مطالبات عمومی ایرانیان اشاره کردهاند.
در بخشی از نامه آمده است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر در تورنتو در یکی از بزرگترین تجمعات ایرانیان خارج از کشور بهصورت مسالمتآمیز گرد هم آمدند و خواستار پایان جمهوری اسلامی و آیندهای دموکراتیک برای ایران شدند.
نویسندگان با اشاره به شعارها و مطالبات مطرحشده در داخل ایران و در میان ایرانیان خارج از کشور، شاهزاده رضا پهلوی را شخصیتی معرفی کردند که میتواند گفتوگو، هماهنگی و تعامل با دولتهای دموکراتیک را در حوزههایی چون حقوق بشر و ثبات منطقهای تسهیل کند.
در پایان نامه آمده است که چنین اقدامی پیام روشنی ارسال خواهد کرد مبنی بر اینکه کانادا نهتنها در کنار آرمانهای مردم ایران ایستاده، بلکه از مسیرهای مسئولانه، آماده و مسالمتآمیز برای تحقق تغییر نیز حمایت میکند.
این نامه به امضای کوین راد و الن بستاکیان، از مشاوران پروژه شکوفایی ایران و سالار غلامی، هماهنگ کننده گردهماییهای ایرانیان تورنتو رسیده است.
















