شاهزاده رضا پهلوی، در پیامی در شبکههای اجتماعی خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به وضعیت جمهوری اسلامی، از آنها خواست «به جنایتها پایان دهند» و از قدرت کنارهگیری کنند.
او در این پیام نوشت که «امروز کمتر کسی تردید دارد که از نظام ولایت فقیه جز جسمی نیمهجان باقی نمانده» و افزود تصمیمگیران اصلی این ساختار، فرماندهان سپاه هستند.
شاهزاده رضا پهلوی همچنین سیاستهای منطقهای جمهوری اسلامی را عامل تبدیل شدن ایران به «صحنه جنگ» دانست و هشدار داد که زیرساختهای اقتصادی کشور که به گفته او «عمداً نظامیسازی شدهاند»، در معرض تهدید قرار گرفتهاند.
او تأکید کرد که این زیرساختها با ثروت ملی ساخته شده و برای بازسازی آینده ایران حیاتی هستند و تخریب آنها میتواند به «تحویل یک سرزمین سوخته» به مردم ایران منجر شود.
شاهزاده رضا پهلوی در ادامه خطاب به فرماندهان سپاه نوشت: «انتخاب شما میان بقا و سقوط نیست؛ میان چگونه سقوط کردن است» و از آنها خواست برای جلوگیری از آسیب بیشتر به کشور، «این ماجراجوییها را رها کنند» و اجازه دهند زیرساختهای ایران حفظ شود.
او افزود: «برای ایران، برای خودتان، برای فرزندانتان، این ماجراجوییها را رها کنید. ایران را بیش از این خونآلود و زخمی نکنید. بگذارید زیرساختهای کشور برای ملت ایران حفظ شود. به جنایتهایتان پایان دهید. از حکومت کناره بگیرید.»

















