سپاه پاسداران با انتشار یک فراخوان از نوجوانان «بالای ۱۲ سال» دعوت کرده تا به عنوان «رزمنده» در طرحهایی که «فعالیتهای دفاعی، امدادی و پشتیبانی» خوانده است، مشارکت کنند.
به گزارش رسانههای داخلی، رحیم نادعلی، معاون فرهنگی هنری سپاه «محمد رسولالله» این طرحها را «گشتهای اطلاعاتی، تورهای ایست و بازرسی، گشتهای عملیاتی، اقدامات پشتیبانی لجستیکی، رسیدگی به منازل آسیبدیده و رسیدگی به مجروحین» عنوان کرده است.
در پوستر تبلیغاتی سپاه، تصاویری از چند دختر و پسر نوجوان و جوان برای ثبتنام در این فراخوان منتشر شده است.
پیشتر نیز گزارشهایی از مسلح کردن نوجوانان برای حضور در ایستوبازرسیها منتشر شده بود.
سپاه پاسداران این فراخوان را همزمان با حملات هوایی اسرائیل به ایستوبازرسیها و گزارشها از فرار نیروها از بیم حملات در مناطق مختلف شهری اعلام کرده است.
رسانههای وابسته به جمهوری اسلامی هفته گذشته با انتشار تصاویری از نوجوانان کشتهشده در تهران و تبریز اعلام کردند که آنها در گشتهای ایستوبازرسی هدف حملات اسرائیل قرار گرفتهاند.
بر اساس موازین حقوق بینالملل بهکارگیری افراد زیر ۱۸ سال در درگیریهای مسلحانه در زمره جنایات جنگی و نقض جدی تعهدات بینالمللی دولتها محسوب میشود.
















