Search
Asset 2

ارتش اسرائیل: رژیم ایران موشک‌ها و پهپادها را از مناطق پرجمعیت غیرنظامی شلیک می‌کند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جمهوری اسلامی موشک‌های بالستیک و پهپادهای خود را از «مناطق مسکونی پرجمعیت» شلیک می‌کند.
نمایش خودروی پرتاب موشک بالستیک در تهران در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۶ در جریان راهپیمایی‌ چهل‌وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی.(AFP via Getty Images)

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جمهوری اسلامی موشک‌های بالستیک و پهپادهای خود را از «مناطق مسکونی پرجمعیت» شلیک می‌کند.

کمال پنحاسی، سخنگوی بخش فارسی ارتش اسرائیل روز ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) در بیانیه‌ای گفت که استفاده از این مناطق برای استقرار و شلیک سامانه‌های موشکی، عمداً شهروندان ایرانی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

او افزود: «این اقدامات هم در زمان استفاده از پرتابگرها و هم هنگام هدف قرار گرفتن و نابودی آن‌ها توسط نیروی هوایی اسرائیل به‌طور مستقیم و عامدانه غیرنظامیان ایرانی را به خطر می‌اندازد.»

ارتش اسرائیل همچنین ویدئویی منتشر کرده که به گفته این نهاد، حمله هوایی به یک پرتابگر موشک را نشان می‌دهد که در زیر یک پل قرار داشته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در ادامه از شهروندان ایران خواست برای حفظ امنیت خود از محل استقرار پرتابگرهای موشکی فاصله بگیرند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) نیز پیش‌تر در روز یک‌شنبه ۱۷ اسفند، اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی با بی‌توجهی به جان غیرنظامیان، از مناطق پرجمعیت شهری برای پرتاب پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند.

سنتکام همچنین تأکید کرد که نیروهای آمریکایی تمامی اقدامات ممکن برای کاهش خطر برای غیرنظامیان را انجام می‌دهند، اما نمی‌توانند امنیت افرادی را تضمین کنند که در نزدیکی تأسیسات نظامی جمهوری اسلامی یا اهداف مرتبط با آن حضور دارند.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی