Search
Asset 2

اسرائیل از حمله به سایت «طالقان» ویژه «توسعه سلاح هسته‌ای» خبر داد

ارتش اسرائیل اعلام کرد یک سایت مرکزی در نزدیکی تهران که برای توسعه سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت، در چارچوب حملات اخیر مورد هدف قرار گرفته است.
(t.me/idfinfarsi)

ارتش اسرائیل اعلام کرد یک سایت مرکزی در نزدیکی تهران که برای توسعه سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت، در چارچوب حملات اخیر مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه این نهاد نظامی اسرائیلی که روز پنج‌شنبه ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) منتشر شد، این حمله پس از آن انجام شد که مقام‌های اسرائیلی تلاش‌های «ناموفق» جمهوری اسلامی برای بازسازی این مرکز را شناسایی کردند.

به گفته این نهاد، این تأسیسات که با نام «طالقان» شناخته می‌شود، از سوی جمهوری اسلامی برای پیشبرد بخش‌هایی از برنامه تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گرفته بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد این سایت در سال‌های گذشته برای توسعه مواد منفجره و انجام آزمایش‌هایی در چارچوب پروژه‌ای موسوم به «عماد» مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گفته ارتش اسرائیل، این مرکز پیش‌تر نیز در ماه اکتبر ۲۰۲۴ هدف حمله قرار گرفته بود، اما پس از آن نشانه‌هایی از تلاش برای بازسازی آن مشاهده شد. در نتیجه، این سایت بار دیگر در جریان حملات اخیر مورد هدف قرار گرفت.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که هدف از این حملات جلوگیری از شکل‌گیری «تهدیدی وجودی» علیه اسرائیل بوده است.

ارتش اسرائیل همچنین گفت که با وجود آسیب‌هایی که به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی وارد شده، این کشور همچنان به توسعه توانمندی‌های مرتبط با سلاح هسته‌ای ادامه داده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی