Search
Asset 2

ارتش اسرائیل به قرارگاه امنیتی «امام علی» در تهران حمله کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که قرارگاه امنیتی «امام علی» که متشکل از نیروهای بسیج وابسته به سپاه پاسداران است، را در تهران هدف قرار داده است.
(IDFFarsi/x.com)

ارتش اسرائیل اعلام کرد که قرارگاه امنیتی «امام علی» که متشکل از نیروهای بسیج وابسته به سپاه پاسداران است، را در تهران هدف قرار داده است.

به گفته منابع نظامی اسرائیل، این مقر در زیرساختی غیرنظامی مستقر بوده و به‌عنوان یکی از مراکز کلیدی هماهنگی فعالیت‌های امنیتی و سرکوب اعتراضات مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بر اساس این اعلامیه ارتش اسرائیل، قرارگاه «امام علی» نقش مهمی در مدیریت و هماهنگی واحدهای وابسته به سپاه پاسداران داشته است.

به گفته ارتش اسرائیل این قرارگاه همچنین به‌عنوان یک پایگاه اضطراری برای ارزیابی‌های میدانی و تصمیم‌گیری‌های عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در این اعلامیه آمده است گردان‌های «امام علی» که زیر نظر این قرارگاه فعالیت می‌کنند، در سرکوب اعتراضات اخیر در ایران نقش محوری داشته‌اند. این نیروها متهم به استفاده از خشونت گسترده، بازداشت‌های جمعی و اعمال فشار بر معترضان هستند.

ارتش اسرائیل هدف از این حمله را تضعیف زیرساخت‌های امنیتی جمهوری اسلامی و کاهش توان عملیاتی نهادهای وابسته به سپاه عنوان کرده و افزوده است که چنین حملاتی بخشی از راهبرد گسترده‌تر برای هدف قرار دادن مراکز کلیدی تصمیم‌گیری و عملیات در داخل ایران است.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره میزان خسارات یا تلفات احتمالی ارائه نشده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی