Search
Asset 2

دسرهای رستورانی را بخوریم یا نه؟

می‌پرسید چرا باید درباره دسر صحبت کنیم؟ نکاتی درباره خوردن دسر.
(Freepik)

خوردن به‌طور کلی لذت‌بخش است و دسر می‌تواند لذتِ خوردن را دوچندان کند.

می‌پرسید چرا باید درباره دسر صحبت کنیم؟ از آن‌جا که دسر از نظر تغذیه جزو وعده‌های ضروری نیست، شاید فکر کنید که بهتر است بی‌خیال آن شوید تا حس‌و‌حال بهتری هم داشته باشید. همین‌طور است؟ شاید از نظر علمی همین‌طور باشد. اما خوردن باید تجربه‌ای لذت‌بخش باشد و دسر می‌تواند لذتِ خوردن را دوچندان کند. نکته مهم درباره دسر این است که باید مانند بسیاری از خوراکی‌ها از نگاه سیاه و سفید دست بردارید و تمرکزتان را روی مقدار و تعداد وعده‌ها بگذارید. این‌که هرشب یک ظرف بزرگ بستنی بخورید، با یک برنامه غذایی سالم سازگاری ندارد، اما گاهی می‌توانید یک وعده شیرین کوچک میل کنید.

مشکل دسرهای رستورانی در مقایسه با دسرهای خانگی به مقدار و میزان چربی و شیرینی آن‌ها بازمی‌گردد. یک وعده دسر رستورانی می‌تواند دو تا سه‌برابر دسری باشد که در خانه تهیه می‌کنید. از این گذشته، استفاده فراوان از کره، خامه، شکر و دیگر ترکیبات باعث تهیه دسری می‌شود که از نظر کالری به پای یک وعده غذایی کامل می‌رسد، مقدار چربی اشباع آن به اندازه چربی اشباع دریافتی در سه روز است و حدود ۴۰ قاشق چای‌خوری شکر دارد. این مقادیر قطعاً بیش از نیاز روزانه ما هستند. با این‌حال، راهکارهایی وجود دارد که کمک می‌کند از خوردن یک دسر شیرین در انتهای وعده غذایی‌مان لذت ببریم، بدون آن‌که تعادل رژیم غذایی‌مان را برهم بزنیم.

نکات کاربردی: دفعه بعد که منوی دسرها را به دست گرفتید، این نکات را به خاطر داشته باشید:

دسر را تقسیم کنید. تقسیم دسر رستورانی بین دو نفر یا نفرات بیشتر باعث می‌شود همه بتوانند غذای خود را با طعمی شیرین به پایان برسانند، بدون آن‌که ذره‌ای زیاده‌روی کنند.

اندازه‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید. بسیاری از رستوران‌ها دسرهای محبوب خود را در اندازه‌های کوچک هم سرو می‌کنند. این بهترین راهکار برای لذت بردن از طعم دلخواه اما به مقدار کمتر است.

دسرهای ساده را انتخاب کنید. میوه یا اندکی بستنی می‌تواند پایان مناسبی برای وعده غذایی باشد که کالری، چربی و قند دریافتی ما را کمتر از کیک افزایش می‌دهد.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی