Search
Asset 2

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، بحث انتقال اورانیوم از ایران در مذاکرات با آمریکا را رد کرد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفت خروج اورانیوم از ایران در دستور کار مذاکرات با آمریکا نبوده و اساسا در این مذاکرات مطرح نشده است.
(Irna.ir)

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفت خروج اورانیوم از ایران در دستور کار مذاکرات با آمریکا نبوده و اساسا در این مذاکرات مطرح نشده است.

او روز دوشنبه ۲۰ بهمن با بیان این مطلب افزود برخی کشورها موضوع انتقال اورانیوم از ایران را برای کمک به مذاکرات تهران و واشنگتن مطرح کرده‌اند، اما این موضوع در مذاکرات هسته‌ای مطرح نبوده است.

اسلامی مشخص نکرد کدام کشورها پیشنهاد انتقال اورانیوم غنی‌شده از ایران را مطرح کرده‌اند.

در روزهای منتهی به آغاز رسمی مذاکرات جمهوری اسلامی و ایالات متحده در عمان، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مسکو پیشنهاد انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه را ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره امکان دستیابی به تفاهم برای رقیق‌سازی غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت تحقق چنین توافقی منوط به لغو کامل تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است.

او همچنین اظهار داشت که در حال حاضر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مجاز به بازدید و نظارت بر تأسیساتی هستند که در جریان جنگ ۱۲ روزه آسیب ندیده‌اند و تاکنون جمهوری اسلامی اجازه بازدید و نظارت بر تأسیسات آسیب‌دیده در حملات اسرائیل و آمریکا را به آن‌ها نداده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی