نتبلاکس در گزارشی اعلام کرد که قطعی اینترنت در ایران به سیوششمین روز رسیده و اکثریت کاربران برای بیش از ۸۴۰ ساعت از ارتباط با جهان خارج محروم مانده و در وضعیت خاموشی دیجیتال به سر میبرند.
بر اساس بهروزرسانی این نهاد جهانی پایش اینترنت که روز شنبه ۴ آوریل (۱۵ فروردین) منتشر شد، «این اقدام همچنان ادامه دارد و اکنون پس از ۸۴۰ ساعت وارد روز ۳۶ شده و عموم مردم را در انزوا قرار داده است، در حالی که مقامها در حال بررسی راههایی برای اعطای دسترسی به کاربران منتخب از طریق یک سیستم فهرست سفیدِ چندسطحی هستند.»
با گذشت پنج هفته از قطعی اینترنت برای مردم داخل ایران، مقامات و رسانههای جمهوری اسلامی همچنان حضور فعالی در شبکههای اجتماعی دارند.
نتبلاکس پیشتر نیز نسبت به استفاده از قطع اینترنت بهعنوان ابزار سرکوب و کنترل اطلاعات در ایران هشدار داده بود.

















