یک مقام ارشد در پنتاگون اعلام کرد که هزینه جنگ ایالات متحده در ایران تاکنون به حدود ۲۵ میلیارد دلار رسیده است؛ رقمی که نخستین برآورد رسمی از مخارج نظامی آمریکا در این درگیری محسوب میشود.
به گزارش رویترز، «جولز هرست» که بهعنوان سرپرست امور مالی وزارت دفاع فعالیت میکند، روز چهارشنبه، نهم اردیبهشت در جلسهای با قانونگذاران در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که بخش عمده این هزینهها صرف تأمین مهمات شده است.
در واکنش به این اظهارات، «آدام اسمیت»، عضو ارشد دموکرات این کمیته، از ارائه این برآورد استقبال کرد و گفت که قانونگذاران مدتها در انتظار اعلام چنین رقمی بودهاند.
پیت هگست، وزیر جنگ ایالات متحده نیز در این جلسه در دفاع از این هزینهها تأکید کرد که این مخارج با هدف جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هستهای قابل توجیه است.
او خطاب به نمایندگان گفت: «برای اطمینان از اینکه ایران به بمب هستهای دست پیدا نکند، چه میزان هزینه قابل قبول است؟»
به نوشته رویترز، ایالات متحده از ۲۸ فوریه حملات خود علیه ایران را آغاز کرده و در حال حاضر دو طرف در شرایطی از آتشبس شکننده قرار دارند. به گفته مقامات نظامی، پنتاگون دهها هزار نیروی اضافی به خاورمیانه اعزام کرده و سه ناو هواپیمابر را در منطقه مستقر نگه داشته است.
براساس این گزارش، در جریان این درگیریها، ۱۳ نظامی آمریکایی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدهاند. همزمان، اختلال در صادرات نفت و گاز باعث افزایش قیمت بنزین در آمریکا و رشد بهای برخی کالاها از جمله کودهای کشاورزی شده است.
هگست همچنین در بخشی دیگر از اظهارات خود، توافق هستهای ایران در دوران باراک اوباما را مورد انتقاد قرار داد و افزود که این توافق به تهران امکان داده است تا از حماس و حزبالله حمایت مالی کند و توانمندیهای هستهای خود را توسعه دهد. ا
و تأکید کرد که ایالات متحده باید در برابر آنچه «تهدیدی مصمم برای دستیابی به سلاح هستهای» خواند، ایستادگی کند.

















