Search
Asset 2

پنتاگون: حدود ۱۴۰ نظامی آمریکایی در جنگ با رژیم ایران زخمی شده‌اند

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مجروحان جنگ جاری با جمهوری اسلامی حدود ۱۴۰ نفر برآورد می‌شود که «اکثریت قاطع» آن‌ها دچار جراحات خفیف شده‌اند.
مراسم انتقال تابوت پیکر نیروی نظامی کشته شده در جنگ آمریکا و ایران در پایگاه نیروی هوایی دوور در ایالت دلاور در تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۶.(Brendan SMIALOWSKI / AFP via Getty Images)

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مجروحان جنگ جاری با جمهوری اسلامی حدود ۱۴۰ نفر برآورد می‌شود که «اکثریت قاطع» آن‌ها دچار جراحات خفیف شده‌اند.

شان پارنل، سخنگوی ارشد پنتاگون، گفت: «از آغاز عملیات خشم حماسی، حدود ۱۴۰ تن از نیروهای نظامی آمریکا زخمی شده‌اند.»

او افزود که از میان این افراد، ۱۰۸ نفر پس از دریافت درمان‌های لازم دوباره به خدمت بازگشته‌اند.

به گفته پارنل، هشت نظامی که جراحات شدیدتری دارند، در حال دریافت بالاترین سطح مراقبت‌های پزشکی هستند.

رویترز گزارش داده است که هنوز مشخص نیست نوع دقیق جراحات این نیروها چیست و آیا شامل آسیب‌های مغزی ناشی از موج انفجار نیز می‌شود یا خیر؛ نوعی آسیب که معمولاً در حملات انفجاری دیده می‌شود.

جمهوری اسلامی از زمان آغاز درگیری‌ها، حملات تلافی‌جویانه‌ای را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا انجام داده است.

همچنین برخی تأسیسات دیپلماتیک در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، همچنین هتل‌ها و فرودگاه‌ها هدف حمله قرار گرفته و بخشی از زیرساخت‌های نفتی نیز آسیب دیده‌اند.

با این حال، پنتاگون گفته است تعداد حملات جمهوری اسلامی از زمان آغاز جنگ به‌طور چشمگیری کاهش یافته؛ موضوعی که به گفته مقام‌های آمریکایی به دلیل حملات ارتش آمریکا به انبارهای تسلیحاتی تهران و هدف قرار دادن شمار محدود پرتابگرهای موشکی این کشور بوده است.

دن کین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز گذشته در یک نشست خبری در پنتاگون گفت که جمهوری اسلامی در میدان نبرد «سخت‌تر از آنچه انتظار می‌رفت» ظاهر نشده است.

او افزود: «آن‌ها در حال جنگیدن هستند و من برای این موضوع احترام قائلم، اما فکر نمی‌کنم توانایی آن‌ها بیش از چیزی باشد که ما پیش‌بینی کرده بودیم.»

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی