محمدباقر قالیباف همزمان با گسترش حملات اسرائیل به ایستهای بازرسی و هدف قرار دادن نیروهای سپاه از شهروندان ایران خواست به خیابانها بیایند.
رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه، ۲۰ اسفند، ساعاتی بعد از انتشار گزارشها از حملات پهپادی اسرائیل به ایستهای بازرسی بسیج و اعضای سپاه پاسداران در چند منطقه تهران در صفحه ایکس خود نوشت: «ملت عزیز ایران که جانم هزاران بار فدای شما! حضور شما در خیابانها دشمن را گیج و عصبانی کرده است. این سرباز کوچکتان سه درخواست از شما دارد: خیابان، خیابان، خیابان.»
قالیباف در ادامه با اشاره تلویحی به حملات هوایی به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی گفت که ملت ایران با آمدن به خیابانها از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حمایت کنند.
برخی کاربران ایرانی به این پست قالیباف واکنش نشان دادند و گفتند که اکنون جمهوری اسلامی با شدت گرفتن حملات هوایی اسرائیل، میخواهد شهروندان را به خیابان بکشاند و از مردم به عنوان «سپر انسانی» خود استفاده کند.
برخی کاربران نیز به نقش نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در قتلعام معترضان در دیماه اشاره کردند.
همچنین شاهزاده رضا پهلوی در روز چهارشنبه در پیامی از شهروندان ایران خواست که وسایل موردنیاز خود را فراهم کنند و برای امنیت خودشان خیابانها را ترک کنند و در خانههایشان بمانند.
















