رهبر جمهوری اسلامی در حکمی، علی شمخانی و علی اکبر احمدیان را به عنوان نمایندگان خود در شورای دفاع، منصوب کرد.
به گزارش رسانههای داخلی، شورای دفاع در روز یکشنبه ۱۲ مرداد با هدف فرماندهی و مدیریت هرگونه جنگ احتمالی یا تهدید علیه کشور، با تصمیم رئیس دولت جمهوری اسلامی و تأیید علی خامنهای، ذیل شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد.
براساس این گزارش، این شورا که گفته میشود با هدف بررسی متمرکز طرحهای دفاعی و هماهنگی بیشتر در مواجهه با چالشهای امنیتی شکل گرفته، اعضای آن شامل رؤسای سه قوه، وزیر اطلاعات، دو نماینده رهبری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، و فرمانده قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا خواهد بود.
علی شمخانی، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲، مسئولیت دبیر شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت. پس از پایان دوره او، این سمت به علی اکبر احمدیان واگذار شد. اما دو روز پیش با صدور حکمی از سوی رئیسجمهور، علی لاریجانی پس از ۱۸ سال مجدداً به عنوان دبیر این شورا منصوب شد.
رهبر جمهوری اسلامی در حکمی دیگر، سعید جلیلی و علی لاریجانی بهعنوان نمایندگان خود در شورای عالی امنیت ملی منصوب کرد.
















