دونالد ترامپ اعلام کرد که جمهوری اسلامی در نتیجه حملات نظامی آمریکا و اسرائیل تحت فشار شدید قرار گرفته و مجبور شده است در برابر همسایگان منطقهای خود عقبنشینی کند.
رئیسجمهور ایالات متحده روز شنبه ۷ مارس (۱۶ اسفند) در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت که جمهوری اسلامی دیگر «قلدر خاورمیانه» نیست و اکنون به «بازنده خاورمیانه» تبدیل شده است؛ وضعیتی که به گفته او ممکن است برای دههها ادامه پیدا کند، مگر اینکه تهران تسلیم شود یا دچار فروپاشی شود.
او همچنین هشدار داد که جمهوری اسلامی امروز با حملات شدیدتری روبهرو میشود و افزود هدف قرار دادن افراد یا مناطقی که پیشتر در فهرست اهداف قرار نداشتند، در دست بررسی است.
او در پایان تأکید کرد که این تصمیمها در واکنش به آنچه «رفتار بد ایران» خواند در حال بررسی است.
مسعود پزشکیان امروز در پیامی از کشورهای همسایه خود عذرخواهی کرد و وعده داد که دیگر به آنها حمله موشکی نکند.

















