دونالد ترامپ یک روز پیش از آغاز مذاکرات تهران و واشنگتن به محدودیتهای شدید تهران بر تنگه هرمز اشاره کرد و گفت تنها دلیلی که مقامات فعلی در ایران زنده ماندهاند، برای مذاکره است.
رئیسجمهور ایالات متحده روز جمعه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: «ایرانیها به نظر نمیرسد متوجه باشند که هیچ اهرمی در اختیار ندارند، جز نوعی باجگیری کوتاهمدت از جهان از طریق استفاده از آبراههای بینالمللی. تنها دلیلی که امروز زندهاند این است که مذاکره کنند!»
او همچنین در یک پست جداگانه نوشت مقامات جمهوری اسلامی «در مدیریت رسانههای بهاصطلاح فیکنیوز و روابط عمومی، بهتر از جنگیدن عمل میکنند.»

















