دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» اعلام کرد که اگر ایران ظرف ۴۸ ساعت «بهطور کامل و بدون تهدید» تنگه هرمز را باز نکند، آمریکا اقدام نظامی انجام خواهد داد.
ترامپ در این پیام نوشت که در صورت عدم بازگشایی این مسیر راهبردی، ایالات متحده «نیروگاههای ایران را هدف قرار داده و نابود خواهد کرد» و افزود این اقدام از بزرگترین نیروگاه آغاز میشود.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که تنشها بر سر امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز، یکی از مهمترین مسیرهای انتقال انرژی در جهان، افزایش یافته است.
















