رویترز به نقل از پنج منبع آگاه به اطلاعات آمریکا گزارش داد واشنگتن تنها میتواند از بین رفتن حدود یکسوم زرادخانه موشکی ایران را در جریان حملات آمریکا و اسرائیل تأیید کند.
این گزارش به نقل از چهار منبع خود نوشته است که وضعیت حدود یکسوم دیگر نامشخص است، اما بمبارانها احتمالاً باعث آسیب، تخریب یا دفن موشکها در تونلها و سنگرهای زیرزمینی شده است. یکی از منابع افزود که ارزیابی مشابهی درباره توان پهپادی ایران وجود دارد و تخریب حدود یکسوم آنها با اطمینان قابل تأیید است.
براساس ارزیابی رویترز، «در حالی که بیشتر موشکهای ایران یا نابود شده یا دسترسی به آنها دشوار است، تهران هنوز ذخیره قابل توجهی دارد و ممکن است پس از پایان درگیریها بتواند برخی موشکهای دفنشده یا آسیبدیده را بازیابی کند.»
یک مقام پنتاگون نیز گفته است حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی از آغاز جنگ حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است و بیش از ۶۶ درصد تأسیسات تولید موشک، پهپاد و کشتیهای ایران تخریب یا آسیب دیدهاند.
مقامهای آمریکایی همچنین بیان کردهاند که تونلها و تأسیسات زیرزمینی جمهوری اسلامی، مشابه تونلهای حماس هستند و همین باعث پیچیدگی عملیات و پنهان ماندن بخش قابل توجهی از موشکها شده است.
















