وزارت امور خارجه ایالات متحده در پیامی اعلام کرد رژیم ایران در جریان اعتراضات اخیر، از فناوری پهپادهای نظامی علیه معترضان مسالمتآمیز استفاده کرده است. به گفته این نهاد، این پهپادها برای شناسایی، ردیابی و تعقیب شهروندان به کار گرفته میشوند تا نیروهای امنیتی بتوانند معترضان را بازداشت کنند.
در این پیام که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، تأکید شده است که جمهوری اسلامی شهروندان خود را همچون «مبارزان دشمن» میبیند و عملاً علیه مردمش جنگ به راه انداخته است.
وزارت امور خارجه آمریکا همچنین هشدار داد جامعه جهانی اقدامات حکومت ایران را زیر نظر دارد و آنچه علیه معترضان انجام میشود «دیده میشود و فراموش نخواهد شد». این موضعگیری در ادامه واکنشهای بینالمللی به سرکوب اعتراضات و استفاده حکومت ایران از ابزارهای نظامی علیه شهروندان خود مطرح شده است.
















