Search
Asset 2

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آلودگی هوا در ایران: جمهوری اسلامی نفس مردم ایران را بریده است

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای درمورد آلودگی هوا در ایران، اعلام کرد که جمهوری اسلامی «نه‌تنها مردم خود را سرکوب می‌کند، بلکه نفس آن‌ها را نیز بریده است.»
(isna.ir)

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای درمورد آلودگی هوا در ایران، اعلام کرد که جمهوری اسلامی «نه‌تنها مردم خود را سرکوب می‌کند، بلکه نفس آن‌ها را نیز بریده است.»

این نهاد روز شنبه اول آذر در شبکه اجتماعی ایکس با استناد به آمار رسمی مقامات جمهوری اسلامی درباره مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا، تأکید کرد که بیش از ۵۹ هزار نفر در سال گذشته جان خود را به‌دلیل آلودگی شدید از دست داده‌اند؛ رقمی که به‌معنای مرگ روزانه بیش از ۱۶۰ نفر و هر ساعت حدود ۷ نفر است.

«وزارت خارجه آمریکا به فارسی» نوشت که در شرایطی که مردم ایران با کمبود گسترده آب، بحران اقتصادی عمیق، و سایه دائمی بازداشت‌های خودسرانه روبه‌رو هستند، آلودگی هوا به تهدید مرگبار دیگری در زندگی روزمره آنان تبدیل شده است.

عباس شاهسونی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آبان ماه سال جاری اعلام کرد که ۸۶ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا جان خود را ازدست می‌دهند؛ عددی که بالاتر از میانگین جهانی است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی