Search
Asset 2

حمایت مردم تایوان از تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها علیه قانون استرداد

تجمع بیش از 10 هزار تایوانی، در حمایت از تضاهرات مردم هنگ کنگ علیه قانون استرداد - 16 ژوئن 2019 (Wu Min-zhou/The Epoch Times)
تجمع بیش از 10 هزار تایوانی، در حمایت از تضاهرات مردم هنگ کنگ علیه قانون استرداد - 16 ژوئن 2019 (Wu Min-zhou/The Epoch Times)
تجمع بیش از ۱۰ هزار تایوانی، در حمایت از تضاهرات مردم هنگ کنگ علیه قانون استرداد – ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ (Wu Min-zhou/The Epoch Times)

هزاران نفر از مردم تایوان عصر روز شانزدهم ژوئن، برابر با ۲۶ خرداد، در حمایت از تظاهرات میلیونی مردم هنگ‌کنگ، به خیابان آمدند. این افراد که بیش از ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شدند با در دست داشتن پلاکاردهایی لایحه استرداد شهروندان هنگ‌کنگی به چین را محکوم کردند.

به گفته رسانه‌های محلی، این تجمع توسط چندین سازمان و نهاد حامی دموکراسی نظیر انجمن جوانان تایوانی برای دموکراسی ، جبهه قانون شهروندی تایوان و گروه‌های دانشجویی سازمان‌دهی شد.

چیانگ مینان، یکی از هماهنگ‌کنندگان این تجمع گفت که تایوان و هنگ کنگ باید در کنار هم قرار گیرند زیرا هر دو تحت سلطه چین هستند. وی افزود که ما با یکدیگر متحد هستیم زیرا هر دو دموکراسی، حقوق بشر و آزادی را می پذیریم.

من با صدها هزار نفر در هنگ‌کنگ که علیه لایحه استرداد و برای حاکمیت قانون مبارزه می‌کنند همراه‌ هستم. تنها نیستید و تایوان هم‌صدای شماست و اراده مردم پیروز خواهد شد.

وزیر امور خارجه تایوان

برگزار کنندگان این تظاهرات از پارلمان تایوان خواستند که از خواسته‌های مردم هنگ کنگ حمایت کنند و همچنین از دولت تایوان خواستند چارچوبی برای حفاظت از پناهندگان به ویژه برای افراد هنگ کنگ و ماکائو ایجاد کنند.

دولت هنگ کنگ برای اولین بار در ماه فوریه اصلاحاتی بحث برانگیز در مورد قوانین استرداد را پیشنهاد کرد که طبق آن این اختیار به رئیس اجرایی هنگ کنگ داده می‌شود که بدون تایید شورای قانونگذاری در مورد درخواست‌های استرداد، از جمله از سرزمین اصلی چین، تصمیم‌گیری کند.

در صورت تصویب این لایحه، پکن می‌تواند دولت هنگ کنگ را وادار به دستگیری شهروندان هر ملیتی از جمله ایالات متحده و تایوان کند، تا آنها در دادگاه‌های حزب کمونیست چین، با اتهاماتی دروغین محاکمه شوند.

مخالفان مدعی هستند که تصویب این لایحه راه را برای آزار یا تعقیب هر کدام از فعالان حقوق بشری یا اعضای سازمان‌های غیردولتی که فعالیت‌شان برای مقامات پکن خوشایند نیست، باز می‌کند.

از آن زمان، مخالفت با این لایحه رو به رشد بوده است که منجر به تظاهرات‌های میلیونی مردم هنگ کنگ در اعتراض به این تصمیم شده است. اعتراضاتی که فعلاً موجب عقب‌نشینی رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، خانم کاری لام شده است.

در همین رابطه وزارت امور خارجه تایوان در توئیتی به نقل از وزیر امور خارجه این منطقه نوشت « من با صدها هزار نفر در هنگ‌کنگ که علیه لایحه استرداد و برای حاکمیت قانون مبارزه می‌کنند همراه‌ هستم. تنها نیستید و تایوان هم‌صدای شماست و اراده مردم پیروز خواهد شد. »

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی