Search
Asset 2

ترانه‌‏ای برای صلح، در مسابقات آواز یوروویژن ۲۰۱۵

اپک تایمز فارسی

 خواننده‌‏ای از مجارستان با پیام صلح و آشتی در مسابقات آواز یوروویژن امسال شرکت می‌‏کند.

ترانه‌‏ی «بوگی»، خواننده‌‏ی مجار،«جنگهایی برای هیچ» نام دارد و در آن به ۵۰۰ کودک فلسطینی هم اشاره شده که سال گذشته در غزه جان خود را از دست دادند.

بوگی درباره‌‏ی ترانه‌‏اش می‌‏گوید: «این ترانه، تصنیفی برای دفاع از صلح است. سه آهنگساز آن را ساخته‌‏اند و از خیلی چیزها الهام گرفته‌‏ام؛ اما هدفم فقط یک چیز بود: توجه مردم را نسبت به مسئله‌‏ی صلح جلب کنم. به نظرم موسیقی خیلی بیشتر‌‏از آنچه برخی از مردم می‌‏پندارند، قدرتمند است. ترانه‌‏ی من، ترانه‌‏ای برای صلح است و واقعا امیدوارم اروپا پیام مرا بشنود.»

او افزوده: «برای من باعث افتخار است که نماینده‌‏ی مجارستان [درمسابقات آواز یورویژن] هستم. من به آنچه خوانده‌‏ام باور دارم، واقعا به قدرت ترانه‌‏ام باور دارم و به نظرم ارسال این قبیل پیام‌‏ها روی صحنه‌‏ی یوروویژن مهم است.»

مضمون ترانه‌‏ی بوگی واکنش منفی سفیر اسرائیل در مجارستان را درپی داشته و وی خواسته است بخشی‌‏هایی از ترانه حذف شود؛ اما خواننده‌‏ی مجار می‌‏گوید که پیام ترانه، صلح است و در آن از هیچ کشوری به‌‏طور خاص نام نبرده است.

بنابر قوانین داخلی مسابقات آواز یوروویژن متن ترانه‌‏ها نباید سیاسی باشد.

«بوگی» که ۲۸ سال دارد، موسیقی حرفه‌‏ای را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده و سبک موسیقی او ترکیبی از موسیقی پاپ، جاز، فولک و موسیقی کلاسیک است.

او سال گذشته به‌‏خاطر ترانه‌‏ی «عطر جدید» به شهرت جهانی رسید و اکنون ترانه‌‏ای دیگر از او در بخش نهایی مسابقات یوروویژن ۲۰۱۵ که در ماه مه برگزار خواهد شد، شرکت داده شده است.

مسابقات یورویژن یک رقابت بین‌‏المللی در زمینه‌‏ی آواز و موسیقی است که از سال ۱۹۵۶ هرساله برگزار می‌‏شود.

امسال وین، پایتخت اتریش میزبان این رقابت است.

اپک‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‏شود.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی