Search
Asset 2

دانشگاهی در سوئیس پروازهای با نیروی جاذبه‌ی صفر راه‌اندازی می‌کند

طرز تهیه‌‏ی قطاب (اپک‌‏تایمز)
طرز تهیه‌‏ی قطاب (اپک‌‏تایمز)
مسافرین غیرنظامی پرواز ایرباس ای ۳۳۰ زیرو-جی که نه ستاره‌شناس هستند و نه دانشمند؛ در روز ۱۵ ماه مارچ ۲۰۱۳، در جریان اولین پرواز با نیروی جاذبه‌ی صفر برای مسافرین در اروپا، از احساس بی‌وزنی لذت می‌برند
مسافرین غیرنظامی پرواز ایرباس ای ۳۳۰ زیرو-جی که نه ستاره‌شناس هستند و نه دانشمند؛ در روز ۱۵ ماه مارچ ۲۰۱۳، در جریان اولین پرواز با نیروی جاذبه‌ی صفر برای مسافرین در اروپا، از احساس بی‌وزنی لذت می‌برند. (Mehdi Fedouach/AFP/Getty Images)

دانشگاه زوریخ دومین محلی خواهد بود که در اروپا پروازهای با نیروی جاذبه‌ی صفر را برای مطالعه‌ی تأثیرات محیط همراه با بی‌وزنی، راه‌اندازی می‌کند.

از طریق پروازهای پارابولیک که از مرکز هوایی نظامی در دوبندورف توسط شرکت فرانسوی نوواسپیس (Novespace) راه‌اندازی می‌شود، افرادی که مایل هستند مبلغ ۹۳۶۶ دلار پرداخت کنند، قادر خواهند بود بی‌وزنی را بدون ترک کردن اتمسفر زمین تجربه کنند.

دانشگاه زوریخ از این پروازها استفاده خواهد کرد تا آزمایشاتی را هدایت کند که معمولاً نیاز است در فضا انجام شود.

بر طبق گفته‌ی «اولیویر اولریچ» از مؤسسه‌ی علوم تشریح دانشگاه، تیم او سال پیش دو نمونه از این آزمایشات را در مؤسسه‌ی بین‌المللی فضایی هدایت کردند و هم‌اکنون می‌خواهند یک تحقیق مشابه را در سوئیس از طریق پروازهای با نیروی جاذبه‌ی صفر انجام دهند.

اولین پروازها در ماه سپتامبر و از طریق مدل ایرباس ای۳۱۰ بازسازی‌شده انجام خواهد شد. هر پرواز به مدت ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید، که در طول آن هواپیما بارها در شکلی پارابولیک به سرعت صعود کرده و فرود می‌آید. این به مسافرین اجازه می‌دهد که ۱۵ بار و هر بار به مدت ۲۲ ثانیه بی‌وزنی را تجربه کنند. ویدئوی تهیه شده توسط نوواسپیس چگونگی کار کردن این پرواز را نشان می‌دهد.

اپک‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «دانشگاهی در سوئیس پروازهای با نیروی جاذبه‌ی صفر راه‌اندازی می‌کند»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی