Search
Asset 2

راهپیمایی در لندن علیه نقض حقوق بشر در چین

گروه مارش فالون گونگ
گروه مارش، ابتدای صف رژه در محله چینیها، لندن (Max Lin/Epoch Times)
گروه مارش فالون گونگ
گروه مارش، ابتدای صف رژه در محله چینیها، لندن
(Max Lin/Epoch Times)

پیش از سفر رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین به انگلستان، روز شنبه در لندن راهپیمایی به دلیل ادامه نقض حقوق بشر در چین و ایستادگی شهروندان آن برای احیای عدالت برگزار شد.
هر سال در چین هزاران فرد بی گناه زندانی و شکنجه می‌‏شوند. در این میان بسیاری از افراد برای فروش اندام‌‏های بدنشان و پیوند به افراد ثروتمند خارج از کشور کشته می‌‏شوند. اکثریت این افراد را تمرین کنندگان فالون گونگ تشکیل می‌‏دهند.

راهپیمایی روز شنبه توسط تمرین کنندگان فالون گونگ (یا فالون دافا) برگزار شد. این راهپیمایی که از سفارت چین در مرکز لندن، در ماه مارس، به رهبری یک گروه ۷۰ نفری آغاز شد، با کمک ۱۲۵ نفر دیگر برای نگه داشتن بنرها و پلاکاردهایی- جهت گرامیداشت افرادی که در زندان‌‏های چین کشته شدند- دنبال شد و ضمن عبور از خیابان‌‏های «Oxford Circus» و «Piccadilly Circus»، محله چینی‎ها و در میدان ترافالگار به کار خود پایان داد.

دوستان فالون گونگ جیانگ زمین
جان دی نائب رئیس گروه دوستان فالون گونگ برای محاکمه جیانگ زمین سخرانی می کند.
(Max Lin/Epoch Times)

«جان دی» از یکی از سازمان‌‏های اروپایی که از آزادی عقیده افرادی که فالون گونگ را تمرین می‌‏کنند، پشتیبانی می‌‏کند، در این باره گفت: «ما امروز اینجا جمع شدیم تا این واقعیت را که آزار و شکنجه فالون گونگ هنوز در جریان است، نشان دهیم.»

وی در ادامه گفت: « نمی‌‏توانیم به سادگی با چین تجارت داشته باشیم در حالی که از این واقعیت دوری می‌‏کنیم. در حال حاضر بسیاری از سیاستمداران در غرب نگران این موضوع هستند. بنابراین فکر می‌‏کنیم حقوق بشر و مسائل اقتصادی باید پا به پای هم رشد کنند.»

فالون گونگ یا فالون دافا در چین در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و به مدت هفت سال از سوی دولت به دلیل اثرات مفید آن بر سلامت مردم و رفاه افراد تحسین می‌‏شد. مزایای زیاد این تمرین باعث شد که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر آن را تمرین کنند. اما پس از آن در سال ۱۹۹۹، «جیانگ زمین»، رهبر حزب کمونیست چین در آن زمان، این تمرین را در سراسر کشور ممنوع اعلام کرد و از آن پس بازداشت‌‏ها و به طور کلی آزار و اذیت تمرین کنندگان این روش آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است.

با این حال، در اوایل سال جاری مردم در چین در اقدامی بی سابقه با طرح شکایت کیفری علیه جیانگ تصمیم به احقاق حقوق از دست رفته خود گرفتند. آن‌‏ها می‌‏خواهند جیانگ را برای اجرای عدالت به دلیل آزار و شکنجه فالون گونگ پای میز محاکمه بکشند. تا به امروز، بیش از ۱۸۰ هزار نفر که بسیاری از آن‌‏ها در چین زندگی می‌‏کنند، شکایت کرده‌‏اند.

فالون گونگ دادخواهی
دادخواهی در لندن برای جلوگیری از آزار و شکنجه فالون گونگ
(Max Lin/Epoch Times)

«ماریا سالزمن»، یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: « می‌‏خواهم از همه مردم چین برای شجاعتشان در ایستادگی و گرامیداشت فالون دافا تشکر کنم.»
وی همچنین گفت که جهان در حال حاضر شما را دنبال می‌‏کند.

سالزمن لهستانی که به مدت ۱۸ سال فالون دافا را تمرین کرده است، در سال ۲۰۰۲ در سفر به چین به مردم گفت که فالون گونگ به طور گسترده‌‏ای در خارج از کشور تمرین می‌‏شود. وی به همین دلیل بازداشت و شکنجه و در نهایت از کشور چین اخراج شد.
به گفته وی استفاده از دروغ و تبلیغات ضد فالون گونگ، شرارت و ارتکاب جرم علیه مردم چین در طول این سال‌‏ها، یادآور لهستان در دوران کمونیست بوده است. وی همچنین گفت که آن‌‏ها همان داستان‌‏ها و سناریوی حزب کمونیست در لهستان را اجرا می‌‏کنند.

با این حال، در یک گام کوچک رو به جلو، رئیس جمهور شی جین بسیاری از متحدان جیانگ را به اتهام فساد بازداشت کرده است. یکی از دوستداران فالون گونگ در نامه‌‏ای سرگشاده به شی جین که در ۲۸ سپتامبر (روزی که شی جین در سازمان ملل متحد اقامت داشته است) در نیویورک تایمز منتشر شد، از دولت چین خواست که در این مورد تجدید نظر کنند و درخواست کرد که پیروان این روش بتوانند به طور آزادانه فالون گونگ را در چین تمرین کنند.

وی همچنین گفت: «با این تغییرات از این پس می‌‏توانید برای ریشه کن کردن فساد و آوردن اعضای عالی رتبه جناح جیانگ زمین کسانی که مسئول این آزار و شکنجه بودند، پای میز محاکمه برای اجرای عدالت یاد شوید. شما همچنین می‌‏توانید برای پایان دادن به بازداشت‌‏های جمعی، شستشوی مغزی، شکنجه و برداشت اعضای بدن و نجات زندگی افراد بی گناه یاد شوید … این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که مردم چین داستان شما را برای نسل‌‏های آینده تعریف کرده و شما را خواهند ستود.»
نامه‌‏ای مشابه این نیز در طول سفر رئیس جمهور چین به بریتانیا در ۲۰ اکتبر نوشته و منتشر شده است.

اپک‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی