Search
Asset 2

رونمایی از تندیس «کبوتر بشر دوستی» ایران

epochtimes

تندیس «کبوتر بشر دوستی» روز گذشته در نخستین سمپوزیوم ملی «جایگاه بشردوستی در ادبیات ایران» در همدان رونمایی شد.ا ین تندیس به صاحبان مقالات برگزیده‌‌‌‏ی این همایش اهدا گردید.

این همایش یک روزه به همت جمعیت هلال‌‌‌‏احمر استان همدان و با حضور اساتید برجسته‌‌‌‏ی ادبیات و عرفان در سالن همایش استانداری همدان برگزار گردید.

به گزارش ایرنا، «محمد ناصر نیکبخت»، استاندار همدان با بر شمردن ادبیات به‌‌‌‏عنوان قسمت اعظم فرهنگ هر کشور، گفت: «ادبیات و فرهنگ ایران‌‌‌‏زمین سرشار از حمایت و دفاع از مظلومان جهان است و ادبیات ایران سرشار از بهترین نکات و مضمون در راستای بشر‌‌‌‏دوستی و توجه به هم نوع است.»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان نیز گفت که فرهنگ ایران آمیخته با نوع‌‌‌‏دوستی و انسان دوستی است و نوع دوستی و تسکین آلام بشری از اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر به حساب می‌‌‌‏آید.

«بهروز کارخانه‌‌‌‏ای»، حمایت روانی را در دستور کار این جمعیت دانست و گفت: «یکی از اهداف برگزاری این سمپوزیوم معرفی ظرفیت‌‌‌‏های مختلف جمعیت هلال احمر به اقشار مختلف مردم است.»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان از پذیرش ۴۷ مقاله در دبیرخانه‌‌‌‏ی این سمپوزیوم ملی خبر داد و گفت: «علاوه بر مقالات فوق، ۱۲ قطعه شعر و سه قطعه نقاشی نیز در مضامین بشردوستی به دبیرخانه این سمپوزیوم ارسال شده است.»

اعضای واحدهای جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان و اعضای انجمن‌‌‌‏های ادبی این استان، مدعوین اصلی این سمپوزیوم بودند. قرار است چکیده‌‌‌‏ی گفتمان‌‌‌‏ها ومقالات این همایش به صورت کتاب چاپ و منتشر شود.

اپک‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی