Search
Asset 2

مشارکت استفان هاوکینگ با میلیاردر روسی در پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری برای پیدا کردن موجودات فرا زمینی

استفان هاوکینگ، در کنار «یوری میلنر» میلیاردر روسی (Stuart C. Wilson/Getty Images for Breakthrough Initiatives)
استفان هاوکینگ، در کنار «یوری میلنر» میلیاردر روسی (Stuart C. Wilson/Getty Images for Breakthrough Initiatives)

استفان هاوکینگ، دانشمند مشهور به همراه «یوری میلنر» میلیاردر روسی تصمیم دارند در پروژه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری، به امید یافتن موجودات فرا زمینی، با فرستادن ارتشی از نانو فضاپیماها به کاوش جهان بپردازند.

هدف این پروژه، ساخت نمونه‌های اولیه از نانوکرفت‌های نوری است، که قادر است با سرعتی برابر ۲۰ درصد سرعت نور، ۲۵ هزار میلیارد مایل را طی ۲۰ سال به «آلفا سنتوری»، نزدیکترین سیستم ستاره‌ای نزدیک به منظومه شمسی طی کند.

برخی ستاره‌شناسان معتقدند که امکان سیاره‌ای قابل سکونت مانند زمین در سیستم سه ستاره وجود دارد.

استفان هاوکینگ در بیانیه‌ای گفت: «زمین مکانی فوق‌العاده است ولی برای همیشه دوام نخواهد آورد. دیر یا زود باید به دنبال ستاره‌های دیگر باشیم. این پروژه در اولین قدم این سفر بسیار هیجان انگیز است.»

 رهبری این پروژه را «پیت وردن»، مدیر سابق مرکز تحقیقات AMES ناسا به عهده دارد. میلر، هاوکینگ و مارک زاکربرگ نیز از اعضای هیئت مدیره این پروژه تحقیقاتی خواهند بود.

  هاوکینگ و تیمش در حال محاسبه از طریق قانون مور در مورد ادامه فضا و توانایی توسعه دوربین‌ها، پیشرانه عکس‌ها و بادبان‌های فلزی با ضخامت فقط چندصد اتم هستند.

میلر در بیانیه‌ای گفت: «بشر در حال یکی از مهم‌ترین جهش‌های خود است. پنجاه و پنج سال پیش یوری گاگارین اولین انسانی بود که پا به فضا گذاشت و ما امروز در حال آماده شدن برای جهش بزرگ بعدی یعنی ورود به ستاره‌ها هستیم.»

این پروژه نقطه عطفی در اکتشافات فضایی به حساب می‌آید. در چند سال گذشته پروژه‌ای برای ساخت محلی برای سکونت انسان در مریخ تا سال ۲۰۲۷ پیشنهاد شد. «الون ماسک»، بنیانگذار  SpaceX، به صراحت بیان کرد که برای جلوگیری از انقراض نسل بشر، باید محلی برای زندگی در سیارات دیگر منظومه شمسی و خارج از زمین تشکیل داد.

اخبار مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «مشارکت استفان هاوکینگ با میلیاردر روسی در پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری برای پیدا کردن موجودات فرا زمینی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی