Search
Asset 2

آمریکا، ترکیه را به خاطر حمله به سوریه تحریم کرد

روسای جمهور ترکیه و آمریکا ( Yasin Bulbul/AFP/Getty Images )
روسای جمهور ترکیه و آمریکا ( Yasin Bulbul/AFP/Getty Images )
روسای جمهور ترکیه و آمریکا ( Yasin Bulbul/AFP/Getty Images )

دونالد ترامپ روز دوشنبه به دنبال تهاجم آنکارا به شمال سوریه، دستورالعمل اجرایی برای اعمال تحریم و ممنوعیت ویزا را برای اعضای دولت ترکیه امضا کرد .

این اقدام توسط معاون رئیس جمهور آمریکا، مایک پنس و وزیر امور خارجه مایک پومپئو در محوطه خارج از کاخ سفید اعلام شد.

مایک پنس گفت این اقدام در جهت جلوگیری حمله ترکیه به سوریه انجام شده است. وی افزود « ما از ترکیه می‌خواهیم که خشونت را خاتمه دهد و به میز مذاکره بیاید.»

روز چهارشنبه گذشته، ترکیه چند روز پس از آنکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ترامپ گفته بود که قصد دارد اقدام طولانی مدت علیه کردها انجام دهد، و متعاقب آن یورش به شمال سوریه را آغاز کند.

پمپئو نیز گفت: « برای جلوگیری از تحریم‌های بیشتر علیه ترکیه، این کشور باید فوراً حمله خود را به شمال شرقی سوریه متوقف کند و به گفتگو با ایالات متحده در مورد امنیت در شمال شرقی سوریه بازگردد. »

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا ، ایالات متحده تحریم‌هایی را برای وزیران دفاع ، داخلی و انرژی ترکیه اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است: « اقدامات دولت ترکیه به خطر انداختن غیرنظامیان بی گناه، و بی ثبات ساختن منطقه از جمله تضعیف کارزار برای شکست دادن داعش است. ما آماده هستیم تا در صورت لزوم تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات و نهادهای دولت ترکیه اعمال کنیم. »

به نقل از سی بی سی نیوز، مایک پنس اعلام کرد ترامپ دستور افزایش تعرفه‌های فولادی را صادر کرده است و مذاکرات مربوط به توافق تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با ترکیه را لغو کرده است.

در همین حال ، ترامپ گفت که حدود ۱۰۰۰ سرباز که از سوریه خارج می‌شوند، برای جلوگیری از احیای داعش اکنون به منطقه اعزام می‌شوند.

ترامپ در بیانیه ای گفت: « سربازان ایالات متحده که از سوریه خارج می‌شوند، اکنون برای نظارت بر اوضاع و جلوگیری از تکرار سال ۲۰۱۴، مجدداً در منطقه خواهند ماند و از تکرار سال ۲۰۱۴ جلوگیری می کنند.»

مقامات پنتاگون نیز تاکید کرده‌اند که کردهای سوریه را به حال خود رها نکرده‌اند.

مطالب دیگر:

مایک پومپئو : وضعیت منطقه مسلمان نشین چین، یادآور رمان ۱۹۸۴ اورول است

اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی