Search
Asset 2

ارکستر سمفونی بی‌‏نظیر شن‌‌‌‌‌‌‌‏یون به زودی به تورنتو می‌‏آید

اجرای ارکستر سمفونی شن‌‏یون در مرکز موسیقی استراتمور (Lisa Fan/The Epoch Times)
اجرای ارکستر سمفونی شن‌‏یون در مرکز موسیقی استراتمور (Lisa Fan/The Epoch Times)
اجرای ارکستر سمفونی شن‌‏یون در مرکز موسیقی استراتمور (Lisa Fan/The Epoch Times)

چین در دوران باستان، به منزله سرزمینی الهی شناخته شده بود. همه از امپراتوران گرفته تا مردم عادی، معتقد بودند که فرهنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏شان هدیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ای از سوی آسمان است. آنان در هماهنگی با جهان زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کردند و ارتباط میان همه چیزها را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏دیدند. فرهنگ سنتی چین این اصول را برای هزاران سال به همراه داشت تا این ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏که در این دوره از زمان، فرهنگ غنی چین در دنیا گم شد.

شن یون ملودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏نظیری از این تمدن گمشده را به اجرا در می آورد و خواننده را به سرزمین چین باستان با افسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏انگیزش به سفر می‌‌‌‌‌‌‏برد.

ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون، فرهنگ سنتی چین را به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ای معتبر ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏دهد. امروزه این گنجینه ازدست رفته را در جاهای دیگر و حتی در خود چین نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏توانید ببینید و بشنوید، چراکه در آنجا حزب کمونیست، فرهنگ سنتی چین را تهدیدی برای قدرت خود تلقی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کند و دهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ها تلاش کرده تا آن را نابود کند و تا حد زیادی موفق شده است.

اما ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون، با گردهم آوردن هنرمندان نخبه چینی و غربی و خلق آثاری باشکوه، تلاش کرده تا این فرهنگ متعالی را که در آستانه انقراض است، دوباره زنده کند.

ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون به شیوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ای نو، ­با ترکیب زیبایی از آلات موسیقی شرقی وعظمت ارکستر کامل غربی، روح پنج هزار سال فرهنگ چین را در خود دارد و هرگز پیش از این، زیبایی فوق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏العاده ملودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های چینی و عظمت سمفونی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های غربی این چنین یکپارچه ترکیب نشده‌‌‌‌‌‌‌‏اند.

در هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏آوایی بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏نظیر سازهای زهی، کوبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ای و بادی غربی و شرقی همچون « ارهو » و « پیپا »، ارکستر موسیقی غربی به مثابه پایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ عمل کرده و صدای آلات موسیقی باستانی چین را برجسته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کند.

در اجرای ارکستر سمفونی شن‌‌‌‌‌‌‏یون می توانید چشمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تان را ببندید و بگذارید ملودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های تمدن گمشده چین شما را به دوران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های دور ببرد. نت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های پر زیروبم پیپا شما را به ضیافتی مجلل، جایی که دختران زیبا زیر نور ماه نقره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ای می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏رقصند، هدایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کند.

ناگهان طبل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏زن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ها با صدایی پرقدرت، صحنه رزمگاهی باستانی، جایی که قهرمانان با رشادت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏درخشند را متجلی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کنند. این شاهکار، درون افسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های گرانبها و حتی به ملودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های گذشته دور، حیاتی دوباره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏دمد.

در هیچ جای دیگری نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏توانید نوای آلات موسیقی کلاسیک چین، همچون، « ارهو » دو زهی و « پیپا » با صدای تند و تیزش را که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏طرز روح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏نوازی با سازهای زهی و بادی چوبی و برنجی غربی، هماهنگ شده است، بشنوید.

ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون، از قطعه موسیقی گرفته تا نحوه‌‌‌‌‌‌‏ی اجرا، صدایی زنده با دامنه احساسی وسیع را در خود دارد که برای داستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های موزیکال مناسب است.

تاریخچه

ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون در پاسخ به آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏دسته از علاقمندان نمایش زیبا و موفق شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون، که مایل به شنیدن موسیقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ها و آوازهای این نمایش به صورت کنسرت بودند، در نیویورک شکل گرفت.

ارکستر در سال ۲۰۱۲، در « کارنگی هال » نیویورک، آغاز به کار کرد و از همان زمان تاکنون به نحوی تحسین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏برانگیز در سراسر جهان اجرا داشته است.

ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون خانه تعداد زیادی از نوازندگان بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏المللی ازجمله خوانندگانی است که به سبب توانایی قابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏توجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏شان در خواندن آواز سنتی « بل کانتو » چین مشهور هستند.

این ارکستر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏واسطه دید هنری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏اش نسبت به بازآفرینی فرهنگ با خلق آثار مثبت و درخشان، از دیگر گروه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های موسیقی دنیا متمایز شده است.

« ارکستر سمفونیک شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون » روز جمعه ۵ اکتبر، ساعت ۸ شب، در « روی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تامسون هال » تورنتو، میزبان علاقمندان موسیقی و هنر خواهد بود.

برای خرید بلیط و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:

shenyunperformingarts.org

مطالب دیگر:

نماینده پارلمان کانادا : ابعاد معنوی شن یون غنی و ژرف است

آرزوی موفقیت جاستین ترودو، رهبران و سیاستمدارانِ کانادا برای رقص و موسیقی کلاسیک چینی شن یون

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی