Search
Asset 2

انگشتر ارزان قیمت دست دوم، سی سال بعد راز خود را آشکار کرد

19113754_1307625732684399_5752117440483440564_n

در سال ۱۹۸۰، «مِری» (نام مستعار) در غرب لندن انگشتری با اندازه‌‌‏ای غیر عادی و بزرگ از بازار محلی خرید. جواهر انگشتر کثیف و خاکی بود؛ با این وجود توجه او را به خودش جلب کرد.

به گزارش ان‌‌‏تی‌‌‏دی، مری با فرض تقلبی بودن جواهر روی انگشتر، حدود ۱۴ دلار برای آن پرداخت کرد. بی‌‌‏توجه به ارزش واقعی انگشتر، آن را به مدت سی سال هر روز استفاده می‌‌‏کرد … تا اینکه یک روز جواهر راز خود را فاش کرد.

مری تصور می‌‌‏کرد که انگشتر قیمتی ندارد؛ اما یک بار به یک جواهری در لندن رفت تا ارزش آن را تخمین بزند.

صاحب جواهری می‌‌‏گوید: «با یک نگاه گفتم که حتما الماس است … برای آزمایش، جواهر را به موسسه گوهر شناسی آمریکا فرستادیم.»

مطلب دیگر: چگونه راهب دیوانه، مقام فاسد و زنش را با جارو از معبد بیرون انداخت

صاحب جواهری در لندن که اصل بودن جواهر را تایید کرد

هیچ کس از تاریخچه انگشتر قبل از رسیدن به بازار اطلاعی ندارد. اما یک چیز مشخص است: جواهر خاک گرفته، الماس سفید ۲۶.۲۷ عیار متعلق به قرن نوزدهم با ارزش حدود ۵۰۰ هزار دلار آمریکاست؛ رقمی که می‌‌‏تواند زندگی یک شخص را تغییر دهد.

صاحب جواهری می‌‌‏گوید: «بیشتر مردم حتی رویای داشتن چنین جواهر بزرگی را هم نمی‌‌‏توانند داشته باشند … البته عجیب نیست که صاحب انگشتر هرگز به ارزش جواهر شک نکرد؛ زیرا الماس‌‌‏های با طرح قدیمی، کمی کند‌‌‏تر و پرعمق‌‌‏تر از طرح‌‌‏های جدید هستند که می‌‌‏توانند این تصور را به وجود آورند که سنگ واقعی نیستند.»

«در برش‌‌‏های قدیمی الماس، مخصوصا در طرح برش کوسنی، الماس درخشش چندانی نسبت به برش‌‌‏های مدرن ندارد. برش‌‌‏های قدیمی به شکلی هستند که شکل طبیعی کریستال بیشتر حفظ می‌‌‏شود تا وزن آن سنگین‌‌‏تر باشد. ولی در برش‌‌‏های امروزی درخشش الماس بیشتر است … راستش در گذشته اصالت الماس بیشتر حفظ می‌‌‏شد و جواهر درخشش خاص خودش را داشت.»

در نهایت این الماس در مزایده‌‌‏ای، به قیمت بیش از ۹۱۹ هزار دلار فروش رفت؛ یعنی دو برابر رقم تخمین زده اولیه.

شاید بد نباشد وسایل قدیمی‌‌‏تان را بازنگری کنید و جنس های قدیمی را بی توجه دور نیندازید، شاید جنس عتیقه‌‌‏ای هم پیدا کنید.

مطالب دیگر:

آیا می‌‌‏دانید معنی X در این پیامک چیست؟

بازار مسکن تورنتو، امسال به چه سمتی می‌‌‌‏رود

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی