Search
Asset 2

تبریک نوروزی نخست وزیر انگلیس و وزیر امور خارجه آمریکا

آقای تیلرسون؛ وزیر امور خارجه آمریکا (راست) ، ترزا می؛ نخست وزیر بریتانیا (چپ)
آقای تیلرسون؛ وزیر امور خارجه آمریکا (راست) ، ترزا می؛ نخست وزیر بریتانیا (چپ)

نخست وزیر انگلستان و وزیر امورخارجه آمریکا در پیام هایی جداگانه نوروز را به ایرانیان و همه کسانی که این عید را جشن می گیرند تبریک گفتند.

ترزا می ، نخست وزیر بریتانیا در پیام خود نوشته است: «گرم ترین تبریکات خود را نثار تمام کسانی می کنم که ایام نوروز را در بریتانیا و سایر نقاط دنیا جشن می گیرند.

در این روزهای سال دوستان و خانواده ها دور هم جمع می شنوند تا آغاز سال جدید و فرارسیدن بهار را در کنار هم جشن بگیزند.

برای تمام کسانی که در بریتانیا نوروز را جشن می گیرند شادی، سلامتی و سالی خوش آرزو می کنم.»

آقای تیلرسون ؛ وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیامی گفت:

«من نوروزی شاد و پیروز را آرزو می کنم برای همه کسانی که در سراسر دنیا این سنت باستانی را، که آغاز کننده بهار و سال نو است،  گرامی می دارند.

میلیونها نفر در سراسر دنیا، از جمله جوامع در افغانستان، آذربایجان، چین، گرجستان، هند، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، سوریه، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و بسیاری دیگر در آسیای جنوبی و مرکزی و منطقه خلیج فارس این زمان از سال را با خانواده  و دوستانشان جشن می گیرند. امروز بسیاری از آمریکاییان در این جشن شرکت خواهند کرد و سنتهای محبوب نیاکانشان را با نسلی جدید قسمت می کنند.

نوروز زمانی است برای نگاه کردن به سالی که در پیش روی است با امید و خوش بینی. ما مشتاق جشن گرفتن این بهار تازه با هم هستیم، با امید به این که نوروز صلح و سعادت را برای همه به ارمغان بیاورد.»

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان سابق وزارت خارجه آمریکا نیز در صفحه فیسبوک خود عکسی از سفره هفت سین امسال این وزارتخانه منتشر کرده است.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی