Search
Asset 2

ثروتمند‌‌‏ترین افراد دنیا خود را برای آخر زمان آماده می کنند

آخر زمان
(RomoloTavani/iStock)
آخر زمان
(RomoloTavani/iStock)

این روز‌‌‌‏ها «میانگین صنعتی داو جونز»، شاخص اقتصادی بازار آزاد در آمریکا، به بالاترین میزان خود رسیده است؛ اما ثروتمندان جهان به جای شادی خود را برای «آخر زمانی» که احتمال وقوع آن را می‌‌‌‏دهند آماده می‌‌‌‏کنند.

سی‌‌‌‏ان‌‌‌‏بی‌‌‌‏سی گزارش کرده است که جدیدا خرید خانه در نیوزلند رونق گرفته، کشوری که اخیرا محبوبیت زیادی بین ثروتمندان پیدا کرده است. زیرا گمان می‌‌‌‏رود که در صورت وقوع هر فاجعه‌‌‌‏ای می‌‌‌‏تواند امن‌‌‌‏ترین مکان باشد.

«پیتر تیل»، میلیاردر آمریکایی مشهور در زمینه تکنولوژی به تازگی خانه‌‌‌‏ای در نیوزلند خریده و شهروندی این کشور را دریافت کرده است.

سی‌‌‌‏ان‌‌‌‏بی‌‌‌‏سی می‌‌‏نویسد که برخی ثروتمندان هم عمل لیزیک چشم را در اولویت کار‌‌‌‏هایشان قرار داده‌‌‌‏اند. مثلا «ایتیون هافمن»، مدیر شبکه اجتماعی ردیت، به تازگی عمل لیزیک کرده که در شرایط اضطراری دست و بالش باز باشد و در صورت وقوع هرج و مرج، بی نیاز از داشتن لنز چشم یا عینک باشد.

هافمن علاوه بر عمل لیزیک، موتور، اسلحه و مهمات هم نگهداری می‌‌‌‏کند. موتور برای این است که در صورت وقوع حادثه در ترافیک گیر نیافتاد.

کانال نشنال جئوگرافیک برنامه‌‌‌‏ای با نام «آمادگی برای روز قیامت» پخش می‌‌‌‏کرد که با پخش این برنامه تشویش را به دل آمریکایی‌‌‌‏ها انداخته است. در وب سایت این نمایش، سوالات تستی مطرح شده است که مشخص می‌‌‌‏کند که افراد چقدر برای آخر زمان آماده‌‌‌‏اند.

مدیر محصول پیشین فیس بوک، زمینی پر درخت و سر سبز در شمال غربی اقیانوس آرام خریداری و آن را پر از ژنراتور و پنل‌‌‌‏های خورشیدی کرده است.

به نظر می‌‌‌‏رسد فضای سیاسی در دنیا موجبات تشویش و نگرانی درباره آینده به وجود آورده است.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی